Erekce
Kara
Zdravím,
přítel je vášnivý hulic. Teď týden si nedal (snaží se přestat), ale nastaly problémy s erekcí.Je možné, že právě týden bez THC je toho příčinou? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Karo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení a obavy, dejte však příteli čas. Jestli problémy s erekcí po vysazení dlouhodobého užívání marihuany souvisí, nebo ne, nedokáže nikdo takto na dálku objektivně posoudit, nicméně souvislost se více, než nabízí...
Pokud by měly potíže i po nějakém čase, mám na mysli horizont týdnů, pokračovat, doporučuji Vám partnerovi navrhnout, aby vyhledal odbornou pomoc. Stejně tak, kdyby se mu nedařilo abstinenci udržet.
Znamená to zavolat do zařízení, které poskytuje bezplatné služby uživatelům, bývalým uživatelům, nebo uživatelům, kteří o abstinenci usilují a domluvit si termín schůzky. Z mého pohledu by to měl být ideálně psychiatr - adiktolog, nebo psychiatr - sexuolog se zkušenostmi spolupráce s uživateli návykových látek.
Podporu a pomoc však v tomto čase potřebujete především Vy, byť, jestli správně chápu, s užíváním drog problém nemáte, opravte mne prosím, jestli se pletu.
Doporučuji Vám tedy objednat se telefonicky na bezplatnou, nijak závaznou poradenskou konzultaci s pracovníky zařízení, které poskytuje podporu, pomoc a další služby partnerům uživatelů návykových látek.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak postupovat v případě, kdy se partner snaží o abstinenci. Dozvíte se, co je účinná pomoc, a co nikoli, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. To samozřejmě platí v případě, že se hodláte angažovat.
Určitě nezapomínejte na sebe. Bylo by zásadní chybou nežít vlastní život a místo toho žít život někoho jiného, byť milovaného partnera, jestli se tak už neděje, to by nikomu nepomohlo, naopak.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi kontakty pro Vás i partnera obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám objednat se do specializované bezplatné Poradny pro rodiče a partnery:
Poradna pro rodiče a partnery (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Příteli můžete nabídnou návštěvu otevřené skupiny v Denním stacionáři SANANIM, který disponuje i programem pro uživatele marihuany. Před návštěvou otevřené motivační skupiny, která probíhá každé úterý a čtvrtek od 10:30 do 12:00, není třeba se objednávat.
Denní stacionář DST SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefony: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Zároveň se podívat na web Končím s hulením, který kromě mnoha užitečných informací nabízí i možnost online léčby: https://koncimshulenim.cz/
Přeji Vám i příteli vše dobré,
Amrit Sen.