Pomoc nevlastní dceri z drog
Lenka
Dobrý den.Prosim o radu.Mam tady dceru přítele která brala pervitin.Snazi se z toho dostat.Byla i na odvykací kůře.Ale pak do toho spadla znovu.Chce s tím bojovat u mne daleko od lidí co jí ubližovalo.Prosim co pomáhá při abstdencnich příznacích.Jsou na to nějaké přírodní léky?Chtěla bych ji pomoci.Je to krásná 18 léta slečna.Dekuji za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Lenko, dobrý den.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí dramatický abstinenční syndrom jako například u opiátů. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály (především kalcium, magnezium), dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Může zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Asi by bylo od věci, kdyby se nevlastní dcera obrátila na odbornou pomoc, dostat se z drog není jednorázová záležitost - nevyřeší se to jen vysazením drogy. Pokud chce abstinenci udržet, bude to běh na dlouhou trať, bylo by rozumné, aby spolupracovala s nějakým odborným zařízením, byť jen ambulantně, terapeutická podpora ji bude jistě k užitku. Stejně tak se můžete i Vy obrátit na nějaké zařízení a využívat poradenských služeb pro rodinné příslušníky.
Pokud budete potřebovat kontakty, tak napište, rádi Vám je poskytneme, stačí uvést, jaká větší města máte v dosahu.
Zde základní informace pro blízké: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Kdyby Vás ještě něco napadlo, na co se doptat, tak napište.
Přeji oběma dostatek sil!
MK