Paranoja alebo mám počúvnut intuíciu?
Michaelkaaa
Dobrý deň. Neviem si pomôcť mám 24. Mala som dlhoročný skrachovaný vzťah kde má priateľ podviedol a potom som si našla nového priateľa na ktorého som sa namotala. Kým prejdem k veci ohľadom problému s priateľom, tak ja mám pocit že som závislá na vzťahu (myslím si že je to tiež určitá forma závislosti pekne chvíle ako dopamin, hádky atd. Dojazdy). No a teraz k veci. Keď sme sa začali stretávať pracoval v zahraničí a keďže ja tiež nepoznali sme sa a nemáme ani spoločných známych. Vedela som že občas si tá trávu ale len občas. Keď bol preč bolo to ok keď sme sa stretávali tak na pól ceste (Poľsko) to bolo tiež krásne. Potom sme spolu začali žiť v rodnom meste čím dlhsie tu je tým viac fajčil trávu lebo všetci jeho kamosi to robia. U nich to je tak bežná vec ako keď ja sa stretnem s kamoškami na káve. Občas sme sa rozprávali aj o tvrdších drogách konkrétne pervitín že by som to chcela vyskúšať (ohľadne toho som dosť silná povaha) no a čo čert nechcel asi cca po 5 mesiacoch to doniesol domov. Tak sme si dali. Čakala som od toho niečo viac tak som si dala ešte jednu čiaru po pár hodinách ale nič. No nemôžem povedať že to bolo zle bolo to fajn ten kto to mal tak vie to opisovať nebudem nasledovali dojazdy a kým som sa psychicky dala do poriadku že som už na to nemyslela stále prešlo asi týždeň. Vyskúšala som to je to hlúposť stačí. Ale keď to už doniesol domov od vtedy ho stále podozrievam. On fajčí trávu aj 3 krát do dňa každý deň. Rozmýšľam či sa to dá nejak tou trávou zakrývať. Marihuanu som fajčila asi 5 krát vždy som mala depky :D drogy fakt asi niesu pre mna. Ale on mi klame vravi že ide z prace rovno domov ale ešte sa dohaduje s kamošmi kde sa stretnú aby si dal cigu. Aj keď príde domov viem že fajčil. Marihuanu u neho už tak neriešim keďže sa obávam väčšieho zla. Ale nemá žiadne príznaky ako spotené dlane, odkrvenie prirodzenia, zväčšené zreničky, nespavosť, zaseky a všetky tie veci čo sa píšu na internete. Jeden známy mi povedal že ak to užíva často tak uz si na to zvykne a tieto príznaky sa neprejavujú. Ešte aj keď ide za nejakým kamosom aj somnou vždy ho dopredu upozorni že idem aj ja. Malo kedy idem snim za kamosom on to nemá tak že idu posedieť na Pivko. Moja otázka znie dá sa zakryť užívanie pervitínu marihuanou že funguje normálne aj normálne je lebo má vlastne gastro nemá spotené dlane zreničky má normálne sex mame naozaj každý deň a zaspí naozaj vždy skôr ako ja. Správa sa ku mne keď sme spolu ako ku princeznej vždy mi spraví raňajky kavu čaj nikdy na mna nekričí nič mu nevadí všetko čo poviem je v poriadku. No a ešte raz za týždeň stále sa to deje už neviem áni ako dlho na cely deň zmizne a ne a ne sa snim dohodnúť. Je to obmedzujúce lebo si teda neviem zariadiť deň keď povie ze príde o 15 min o pól hod o hod. A toto mi píše cely deň. Je možné že je už tak naučený na tom fungovať že to neviem zistiť ???

Odpověděl: Amrit Sen
Michaelko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, internetové poradenství má své limity a my takto na dálku nedokážeme rozpoznat, jestli Váš přítel kromě marihuany užívá další drogy, nebo jestli jste přehnaně podezřívavá. Za mě, ženské instinkty bych rozhodně nepodceňoval...
Co je jisté, že ve vztahu nejste spokojená, natož šťastná, také že ani užívání marihuany, jak ho u přítele popisujete, není pro dlouhodobější partnerský vztah zdaleka ideální.
Předpokládám, opravte mne, jestli se pletu, že jste o svém znepokojení, diskomfortu, podezřeních a pochybách s přítelem otevřeně promluvila. Pokud ne, zkuste to a jestli Vás rozhovor neuklidní, bude toho nejspíše více, proč byste měla zvážit, jestli má smysl v takovém vztahu setrvávat.
Doporučuji Vám tedy vyhledat odbornou podporu a pomoc, není nad osobní pohovor. Svůj vztah popisujete, jako závislostní a popsané okolnosti tomu mohou nasvědčovat. Pak si nejsem jist, jestli máte začít zařízením, které poskytuje partnerské poradenství, ambulantní konzultací s psychologem, případně psychiatrem, nebo s pracovníky služby, která poskytuje bezplatné poradenství blízkým uživatelů návykových látek.
Kdybyste žila v Čechách, doporučil bych Vám konkrétní zařízení a odborníky v dosahu z místa, kde bydlíte a pokud by šlo přímo o metropoli, směřoval bych Vás do pražské specializované bezplatné Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM, kde v týmu pracují všichni zmínění odborníci, kteří se kromě jiného specializují právě na tento typ problematiky.
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, najdete zde:
Liečba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/
OZ Odyseus:
https://www.ozodyseus.sk/
Združenie Storm:
http://www.zdruzeniestorm.sk/
Partnerské siete:
Platforma mimovládnych organizácií v oblasti drog:
Organizácie Plán B n.o, OZ Pomocná rukaOZ PrimaRE/set, o.z. a Združenie STORM, súčasťou Platformy mimovládnych organizácií v oblasti drog. Platforma sa usiluje spoločne podieľať na presadzovaní efektívnych riešení v oblasti drogovej problematiky.
Viac informácií o platforme nájdete tu:
http://www.infodrogy.sk/ActiveWeb/c/6687/platforma_mimovladnych_organizacii.html
Združenie STORM o.s.
Nedbalova 17
949 11 Nitra
Telefón: 0905 943 229
E-mail: zdruzenie.storm@gmail.com
Web: http://www.zdruzeniestorm.sk/
Občianske združenie Prima
Kontaktné centrum, mobilný streetwork:
Hviezdoslavovo nám. 17
811 01 Bratislava
Telefón: +421 948 144 668
E-mail: zdruzenie.prima.ba@gmail.com
Web: www: www.primaoz.sk
Plan B N.O. drogy inak - terén Košice
Socálna poradna, právna poradna, substučná liečba:
http://www.drogyinak.sk/
Kontaktujte nás telefonicky na čísle: +421 911 556 456 alebo mailom na  info@drogyinak.sk
Kontaktné centrá, výmenné programy, terénne služby
Bratislava, Trnava, Nitra, Sereď, Košice, Bánska Bystrica:
http://www.drogyinak.sk/?page_id=71/
Občianske združenie Pomocná ruka
Pomoc drogovo závislým osobám a ľuďom pracujúcim v sex biznise.Terénna sociálna práca:
Skladná 2
04001 Košice
Telefón: 0915 423 279
Web: http://www.kosicezapad.sk/pomocna-ruka/
https://sk-sk.facebook.com/ozpomocnaruka/
https://www.zoznam.sk/firma/3056276/Obcianske-zdruzenie-Pomocna-ruka-Kosice
Rasta Mama
O drogách bez predsudkov. Právne a psychologické poradenstvo a E-shop: http://rastamama.sk/
Vo súrnych prípadoch nás môžete kontaktovať na tel. Čísle: +421 903 918 831
Anonymní narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA on line stretnutia:
http://navideomeeting.com/
Tí, ktorí nemajú možnosť zúčastniť sa živých stretnutí  môžu využiť možnosť Skype stretnutí  Kamery nie sú povinné.
Ako sa zúčastniť Skype stretnutia?
- musíš mať pripojenie na internet
- v počítači (telefóne alebo inom elektronickom zariadení) nainštalovaný Skype, ktorý si stiahneš na https://login.skype.com/login?setlang=cs
(vytvorenie konta aj jeho užívanie je zadarmo)
- pošli žiadosť o priateľstvo "naceskoslovensko"
- ak budeš online (tzn. pri Tvojom mene bude svietiť zelená gulička), "naceskoslovensko" Ťa pripojí do skupinového telefonátu bez kamier
Skype stretnutia sú anonymné (kamery nie sú povinné), trvajú hodinu a môžeš sa kedykoľvek odpojiť z rozhovoru.
Ak nie si technicky zdatný, máš problém pracovať so Skypom a chceš sa zúčastniť, napíš na naslovakia@gmail.com a my sa pokúsime Ti pomôcť.
Ak chcete ostať v kontakte s Anonymnými narkomanmi a inými uzdravujúcimi sa závislými, pridajte sa do online skupiny "NA ČeskoSlovensko". Jednoducho pošlite email naslovakia@gmail.com so žiadostou o členstvo a my Vás pripojíme. Budú Vám do emailovej schránky chodiť denné zamyslenia s témou uzdravovania zo závislosti a iné užitočné informácie. Skupinu môžete kedykoľvek opustiť.
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NOM - Nezávislá organizácia mladých - Slovensko
Nezávislá organizácia mladých dáva priestor na sebarealizáciu, príležitosť k proaktivite, šancu stretnúť mladých ľudí z celej Európy a možnosť byť súčasťou slobodného a bezpečného prostredia bez alkoholu a iných drog
http://nom.sk/wordpress/
http://nom.sk/wordpress/?page_id=2
http://nom.sk/wordpress/?page_id=68
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, kdybyste měla ještě něco na srdci, kdykoli napište.
Amrit Sen