Je nutná hospitalizace?
Pupa
Dobrý den,
moc bych Vás chtěla poprosit o pomoc. Žiju s partnerem již 9 let a on před 3 lety začal užívat pervitin. Situace byla již neúnosná, máme 2 děti, položila jsem mu "nůž na krk" a on s tím přestal. Bohužel jsem zjistila, že se k tomu zase vrátil, a to před cca 4 měsíci a pokračuje v tom doteď.
Pervitin užívá cca 1x týdně, hodně to ovlivňuje jeho chování.
Můj dotaz zní... Partner se s tím rozhodl skončit, sám to ale nezvládá. Je nutná hospitalizace nebo stačí ambulantní péče?
Mohli byste nám případně někoho doporučit? Nejlépe někoho v Praze 5.
Moc Vám děkuji za radu a pomoc.
Krásný den Vám přeji.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Pupo,
díky za dotaz.
Nejdříve vách chci pochválit za to, jak situaci řešíte. Jak vy, tak váš partner. Nezavíráte před tím oči, ani neutíkáte. S odbornou pomocí vám bude lépe. A že partner zatím bez pomoci abstinenci neudržel, není nic překvapivého. Je proto správně, že takovou pomoc hledáte.
Jaký typ léčby je v případě vašeho partnera ten správný nelze takto na dálku určit. I proto je důležité kontaktovat odborné zařízení, kde otázku indikace takové či jiné léčby můžete podrobně prodiskutovat se všemi kontexty a souvislostmi.
Doporučuji vám obrátit se například na Denní stacionář ústavu SANANIM, který najdete na adrese Janovského 26, 170 00 Praha 7, (nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - vchod se zvonkem přímo z ulice) mapa
Pevná linka: +420 220 803 130, +420 220 800 041, mobil: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz . V případě zájmu o individuální konzultaci je vhodné se nejdříve telefonicky objednat.
nebo na Adiktologickou ambulanci stejného zřizovatele, která je provozována v centru Prahy na adrese
Žitná 1574/51, Praha 1, tel.: 724 521 913; e-mail: klinika@sananim.cz  mapa . Pokud se nedovoláte, můžete zaslat SMS a vyčkat. Ozvou se hned, jak je to možné.
Pokud byste se chtěla ještě na něco doptat, určitě napište.
S pozdravem JCH