Neúčinost Rivotrilu
Martin
Dobrý den. Lečím se se smíšenou úzkostně depresivní poruchou. Uživám ráno 1x50mg zoloft. Večer 3x75mg prebagalin mylan a na problémi se spánkem a ataky úzkosti jsem dostal Rivotril. Jenže si nejsem jistý účinkem. Mám brát zatím 0.5mg, jenže to mě neudělá vůbec nic. Takže beru dvě tablety. Divné je, že někdy mě dokonale zklidní a usnu do 10 minut. žadné civění do stropu až do rána. a někdy je to jako bych si je nevzal. Účinek=nule. Na silný záchvat úzkosti jsem si nedávno musel vzít 5 tablet a stejně to dopadlo tak že jsem se neuhlídal a po pokusu o sebevraždu jsem skončil na krizovém. Psychiatr ani terapeutka mi nevěří že ani takto vysoká dávka mě neuklidní. Můj dotaz je zdali je možné mít organismus rezistentní vůči benzodiazepinům. Děkuji za jakoukoli odpověď

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
možné to určitě je, reakce na léky jsou vždycky individuální a benzodiazepiny nejsou výjimkou, někdy může docházet až paradoxním reakcím, kdy na člověka působí naopak budivě. Je docela možné, že vaše minulost má také na vaši toleranci velký vliv, setkáváme se s tím.
Nevím, jestli váš psychiatr zná vaši minulost, pokud ne, bylo by dobré ho informovat. Pokud nutně potřebujete nějaké léky na zklidnění, zkusila bych se s ním domluvit na nějaké alternativě (pokud byste to měl užívat pravidelně, tak bych se snažila najít lék, který není návykový). Variant je mnoho.
Také můžete zkusit i nějaké nefarmakologické prostředky.
Nevím, jestli to takto stačí, kdyžtak se dále ptejte!
Držte se, ať se vám daří lépe!
T.E.