Marihuana
Houmi
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kdy mohu za volant pokud užiju marihuanu?
Zajímá mě hlavně po jakou dobu jsem zjistitelný pro test na drogy.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je fajn, že si obstaráváte informace.
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga užita.
Pokud by Vám Policie takto prokázala přítomnost THC, trvejte na dalším testu přímo z krve, ze kterého lze zjistit, zda Vaše užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné cca přibližně 24 hodin od posledního užití. Čím déle za volant usednete, tím samozřejmě lépe. Také si můžete obstarat orientační test (v lékárnách jsou běžně prodejné) a sám se otestovat, pro jistotu.
Mějte se hezky, MK