MDMA neurotoxicita nespavost
Hope
Prosím přečíst celé !!!Dobrý den před 2,5 měsíci jsem měl o výkendu MDMA v krystalické formě asi pátek 150mg,v sobotu 160mg nevím co mě to popadlo ale v neděli ráno jsem na lačný žaludek asi 500mg 0,5g /strašná blbost...Asi mě to nějak otrávilo.Po nějaké době mě začal bolet žaludek měl jsem závratě a nemohl jsem se asi 6 hodin vymočit bolel močový měchýř.Večer jsem šel na noční směnu a byl jsem prý strašně červený v obličeji nemohl jsem pořádně přemýšlet a všechno mě strašne naštvalo..Po práci jsem spal asi jen 4 hodiny a celý den ušel.Jenomže další den to žačalo po práci mi z ničeho nic začlo pískat v uších a nespal jsem ani minutu.Přestal jsem cítit ůnavu permanentně!!Celý den ani večír přestal jsem cíti unavené oči absolutně.Párkát mě jakoby šimralo v hlavě na čele a spáncích ..Další den spánek 2h a dalši taky 2h.Stále bez ůnavy.Okamžitě jsem šel k lékaři a vše jsem vysvětlil.Dostal jsem pouze prášky na spaní Zolpidem a poslala mě na ORL k vůli pískání v uších .Dostal jsem nějakou léčbu ale negativní.Poslali mě na neurologii..Po práškách jsem měsíc stejně spal 4 hodiny denně max..ůnava nikde..Na neurologi mi napsali Tradazon+Zolpidem a rehabilitace na krční páteř.O vánocích po měsíci jsem 2 dny spal 6 hodin v kuse poté mě 2x brněla půlka těla jel jsem na ambulanci,Udělali Ct a nějkou krev a poslali mě domů..Od té doby opět spánek 3-4 hodiny .Cvičil jsem na krční páteř a najednou se pískání 3x zhoršilo .Od té doby se zhoršuje pohybem hlavy,stiskuním zubů + tlak do spánků a v hlavě..Zhoršil se i spánek 5 dní jsem spal pouze 1,1.5 až 2h denně i s práškama .Stále bez ůnavy.Jakoby se poškodilo něco v mozku co může za ůnavu a spánek..Doktoři nechápě koukali když jsem řekl že že necítím ůnavu,brnění končetin stále ale méně..Takže 2,5 měsíce strašná nespavost,ůnava nikde,necítím moc ani prášky dokonce jsem necítil ani opilost.Zhubnul jsem popraskali mi žilky v očich,fialové víčka začali mě bolest kosti hlava a svaly .Logicky když tělo nespí nemohu se regenerovat ale nechápu že jsem už dávno nezkolaboval.Ted čekám na výsledky rezonance ale osobně si myslím že se něco poškodil nějak mozek ,nervová soustava.Doktoří aboslutně nevědí a nechápou.Nezájem.Prý poslední možnost lumbalní punkce po rezonanci a doporučení na psychiatrii..Už to trvá 2,5 měsíce poslední 4 dny jsem spal 5h denně pod prášky..Brní mě lehce noha Nekouřím,alkohol jsem pil hodně málo a drogy neberu..Chtěl jsem to jen vyzkoušet a takhle to dopadlo..Podle testu se jednalo MDMA/MDA nebo 6-ABP/5-MAPB čistotu nevím..Bojím se

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
omlouvám se za zpoždění, máme mnoho dotazů a trochu trvá, než se jimi propracujeme.
Přečetla jsem celé, trochu prohledala internet a našla vícero podobných příběhů, kdy i jednotlivá (vysoká) dávka MDMA vyvolala potíže, které přetrvávaly až měsíce, stejně jako ve vašem případě. Často se objevovala velká úzkost, nespavost, derealizace a depersonalizace (pocit jakéhosi odpojení od světa, který se člověku jeví např. jako za sklem či jako ve filmu, respektive pocit odpojení od vlastní osoby), někdy i tinnitus a jiné neurologické potíže. Lidé, kteří prožili něco podobného, často zažívali také velký strach - že se to už nikdy nezlepší, že jim to zůstane napořád. Dokonce existuje i zkratka pro takové stavy: LTC, neboli long term comedown.
Mohlo by to být způsobeno neurotoxickým působením MDMA, které způsobí narušení fungování serotonergního systému, které může přetrvávat až měsíce (aspoň to napovídají nějaké studie na zvířatech). Zní to trochu děsivě, ale pozitivní zprávou by pro vás mohlo být, že se to má tendenci upravovat k normě, jen to trvá delší dobu - řádově měsíce, výjimečně i roky. Další variantou je toxické působení nějaké příměsi, může za tím ale být i nějaký jiný mechanismus, příliš prozkoumáno to asi zatím není.
Určitě je dobře, že jste se nejprve nechal vyšetřit a vyloučil tak nějaké jiné onemocnění, které by mohlo vyžadovat cílenou léčbu. Co ale teď s tím? Na to asi není úplně jednoznačná odpověď - obecně snaha o co nejzdravější režim. Žádné drogy, ideálně ani alkohol, asi bych se vyhnula i kávě a energy nápojům. Pestrá strava, můžete asi zkusit i nějaké vitamínové doplňky - vit. B12, B6, či různé přírodní přípravky (meduňku, kozlík na spaní) apod. Dále pohyb, čerstvý vzduch, odpočinek. Ke zmírnění úzkostí vám může pomoci pravidelná psychoterapie, kde se můžete naučit i nějaké relaxační techniky. Případně by vám mohl psychiatr/psychiatrička pomoci s medikací na spaní (pozor na dlouhodobé užívání Zolpidemu, Hypnogenu a podobných, jsou návykové - pro dlouhodobé užívání bych volila raději jiné léky), může vám doporučit i něco na úzkosti (tady bych zase byla opatrná s benzodiazepiny, ze stejného důvodu).
Co se týče tinnitu, může se zhoršovat při sníženém prokrvení vnitřního ucha, ke kterému může dojít právě při poruchách držení krční páteře či při dysfunkci temporomandibulárního (čelistního) kloubu. V tomto ohledu bych se držela doporučení odborníků z ORL/rehabilitace, dál můžou zase pomoci vitamíny skupiny B, pro zlepšení prokrvení existuje i specifická medikace.
Hlavně to ale asi bude chtít trpělivost... a podporu vašeho okolí. Myslím, že bude fajn, když budete mít někoho, s kým o tom budete moci mluvit a trochu tak rozpouštět svoje obavy. Mohou to být rodiče, nějací jiní příbuzní, přátelé... Zmiňovala jsem i roli psychoterapeuta. Pokud byste se cítil opravdu zle, možná můžete zvážit i hospitalizaci na psychiatrickém oddělení, kde by vám medikaci nastavili rychleji a zároven byste měl k dispozici i psychoterapeutické služby. Bude určitě také dobré, když budete docházet na kontroly na neurologii a ORL.
Doufám, že se vám bude postupně dařit lépe a že třeba budete o něco klidnější.
Kdybyste měl další otázky, určitě se ozvěte.
Držím palce!
T.E.