.
hihih
dobry den chci se zeptat , bude mi 19 , kouril jsem 4 roky travu a tak 3 roky zpátky jsem pul roku v kuse uzival extazi a pervitin , asi 4 mesice zpatky se u me objevila panicka ataka a mel jsem atatky vcelku caste , ale uz to preslo , bral jsem na to rivotril kdyz bylo potrebova a pravidelne uzivam na deprese a uzkosti valdoxan , co by mi pripadne obcasne uziti nejake z techto drog mohlo zpusobit , i travu bych rad obcas dal ale bojim se a nevim co by to se mnou udelalo a nikde se o nicem takovem nemuzu docist , predem dekuji za odpoved :)

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
obecně se asi dá říci, že u lidí, kteří mají nějaké psychické potíže (ať už úzkosti, deprese, panické ataky či třeba psychotické stavy), přináší drogy vždycky nějaké riziko, že dojde k vyvolání nějakých potíží nebo ke zhoršení těch stávajících. Na pervitinu či extázi byste si asi mohl docela snadno „vyrobit" právě nějakou paniku, pokud by to nabralo špatný směr, ale ani marihuana není v tomhle ohledu úplně nevinná a zvlášť odrůdy s vyšším poměrem THC k CBD mohou způsobovat úzkosti a další nepříjemné stavy a někdy může docela trvat, než se po takovém zážitku člověk dá dohromady.
Spíš bych vám tedy doporučila, abyste se drogám vyhýbal, nebo se je aspon snažil omezit, užíval co nejnižší dávky, v bezpečném prostředí a s někým, komu věříte a kdo vám kdyžtak podá pomocnou ruku.
Stačí to takto? Pokud byste měl další otázky, ozvěte se.
Zdravím, buďte opatrný!
T.E.