Už nechci
Lucia
Dobrý den, je mi 35 let a mám 3 létého syna. Již 6 rokem beru suboxon, dochazim do ambulance, kde mi ho každý týden dotovaně dávají. Přijdu, zaplatím a odejdu.. Dnes jsem v situaci, že si hledám azyl, protože utíkám od manžela, který mě fyzicky i psychicky tyral a je vykázán z bytu, ale já i tak musím zmizet a na žádný azyl mě nevezmou, když budu něco brát. A tak chci že dne na den přestat sama. Beru pod jazyk opravdu minimum a to necelý miligram a někdy i méně, ale mám strach že to bude těžké. Tato životní situace mě nutí toto udělat a myslím, že to je i do budoucna dobře, že budu úplně čistá. Co si o tom myslíte?? Děkuji předem za odpověď Luca

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
Lucio, ohledně toho Suboxonu na azylech bych se být vámi ještě zkusila informovat. Ve vašem případě se nejedná o žádné zneužívání, ale o indikovanou substituční léčbu. V podstatě se můžete považovat za abstinující na substituci, což můžete i doložit potvrzením z vaší ambulance. I pokud byste užívala dál, bylo by nelogické, aby vás kvůli tomu na azyl nevzali.
Pokud jste ale sama rozhodnutá Suboxone vysadit, možné to určitě je. Berete nízkou dávku, ale berete ji dlouho, proto je možné, že ačkoli budou abstinenční příznaky relativně slabé, bude nějakou dobu trvat, než se budete cítit ve své kůži. Obecně se první dny po vysazení dají čekat nevolnosti, bolesti svalů, pocení, třes, posléze mohou ještě nějakou dobu (týdny) trvat úzkosti, nespavost, depresivní ladění a podobně. Nechci vás strašit, spíše připravit, pokud byste se pro tuhle variantu rozhodla. Nejlepší by asi bylo, abyste to probrala ve vaší ambulanci. Pokud se rozhodnete pro vysazení, mohou vám poradit a případně předepsat medikaci na zmírnění potíží (např. na zmírnění úzkostí a na spaní).
Pokud byste svoji situaci ráda s někým v bezpečí probrala a poradila se, jak nejlépe postupovat, možná zjistila něco více o azylech a podobně, posbírala potřebné informace a zároveň i podporu, můžu vám určitě doporučit naši poradnu: Centrum komplexní péče o dítě a rodinu (CKP). Služba je bezplatná a diskrétní. I pokud bydlíte mimo Prahu, mohou vám telefonicky poradit a třeba doporučí i kontakty ve vašem okolí.
Kontakt:
CKP SANANIM: http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email:  pece.dite@sananim.cz
Odborný garant: PhDr. Ilona Preslová
Pokud byste měla zájem o nějaké další informace, kontakty na služby či jinou odbornou pomoc, určitě se ozvěte, stačí dát vědět, jaké větší město máte dostupné.
Tady případně přikládám kontakty na služby pro oběti domácího násilí: https://www.domacinasili.cz/mista-pomoci/kde-hledat-pomoc-adresar/
Lucio, držte se a kdybyste potřebovala, jsme tu.
Hodně štěstí!
T.E.