Užití drog před operací
:)
Dobrý den, chtěla bych se zeptat v polovině února jdu na operaci s čelistí a 10 dni před tím bych chtěla užít LSD nebo extázi. Bude nějaké riziko při operaci, když nesdělím, že jsem v blízké době tyto látky užila? Operace bude v úplné anestézii a jak jsem zjistila, tak na předoperačním vyšetření přítomnost drog nejde poznat. Tyto látky užívám tak jednou do měsíce, takže vůbec netuším jak dlouho by je mohlo tělo zpracovávat. Děkuju:)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
Extáze - detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne - detekce z krve 1 - 3 dny.
Uvedené údaje jsou údaje pouze orientační, může to být velmi individuální s ohledem na individualitu jedince, kvalitu konkrétní konzumované drogy a frekvenci předchozího užívání.
Před samotnou operací Vás budou čekat předoperační vyšetření, také budete vyplňovat formulář, který bude mapovat Vaši zdravotní anamnézu a mezi otázkami, které se dotazují například na úrazy, aktuální užívání léků, dětské nemoci, rodinnou anamnézu, poslední užívání antibiotik apod. je i dotaz na kouření cigaret, užívání alkoholu a dalších drog. Dle mého názoru je dobré, aby lékaři věděli o všem. Především s ohledem na případná rizika spojená s kontraindikacemi v souvislosti s podáním medikace. Také pro anesteziologa je toto důležitá informace. Pokud je operace plánovaná a Vy už teď víte, kdy máte termín, doporučuji už teď nic neužívat a nechat tělo, aby se dostalo do své rovnováhy. Nejdete na operaci určitě pro nic za nic, přijde mi zbytečné, pokud máte zdravotní potíže, organismus ještě zatěžovat drogami. Pro organismus, včetně psychiky je konzumace jakýchkoliv drog vždy velká zátěž. Stejně tak celková anestezie.
Myslete na své zdraví a zbytečně si to nekomplikujte, nestojí to za to.
Přeji, ať vše dobře dopadne!
S pozdravem, MK