Doléčování/ambulantni léčba
ortoklas
Dobrý den,
dovolte mi, prosím, můj dotaz uvést obšírnějším popisem mé situace a jednání, které mě do ní přivedlo.
Koncem února loňského roku jsem dokončil tříměsíční stacionární léčbu na pavilonu 35 v Bohnicích s diagnózou AT, a to sice v řádném termínu, pro opakované porušování řádu však nikoli s diplomem. Do léčby mě dostalo prakticky kazdodenní zneužívání perníku a to více než rok nitrožilně (další dva roky jinými cestami, alkohol a THC denně 15 let). Za uplynulých 11 měsíců jsem opakovaně porušil abstinenci, ačkoli se 5 dní v týdnu věnuji doléčovacím aktivitám, mám novou práci, podporu rodiny, možnost vlastního bydlení, kterou jsem ovšem do dnešních dnů nevyužíval a raději parazitoval u rodičů, plný obav z osamění mezi 4mi zdmi garsonky, kterou jsem přetvořil v odporně zapáchaji feťacké hnízdo. Odpadky všeho druhu jsou sice pryč, elektroměr naopak zpátky na svém místě, ne však na dlouho, jestliže nezastavím poslední, poněkud rozvleklou vánoční recidivu, není-li to už totální debakl. Problém vidím i v tom, že jsem pobyt na mamahotelu neukončil z vlastního nasazení, ale pro závažné porušení smluvních podmínek, ale že mi byl s okamžitou platností ukončen. Měsíc jsem nebyl ani na skupině, ani na individuálu, ani na toxitestech, a teđ se stydím jít přiznat barvu i na NA. Jediné co mi zůstalo je práce, zubní hygiena a poznání, že "v radosti i v nepohodě, střízlivý je ve výhodě". Zoufale přemýšlím, proč se cca každé dva měsíce znevýhodňuji, jakobych se bál, že můžu využít svůj potenciál a stát se tím, čim se jen můžu stát. Vím, že je to na novou léčbu, ale otázka zní, zda ambulantní forma není pro recidivistu, co za rok léčení nemá aní půlroční klíčenku NA, jen chabým pokusem přesvědčit sám sebe, že zaměstnání nechce ztratit, jen aby bylo na dobroty. Děkuji, za odpověď a za možnost sdílení. Trochu jsem si utřidil myšlenky.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Ortoklasi,
díky za obšírný dotaz.
Cením si vaší otevřenosti. Míra vašeho zoufalství by již mohla být dostatečná pro udržené rozhodnutí k abstinenci. Pokud se sebou nezačnete okamžitě něco dělat, asi vám ze sebe může být ještě daleko hůř. A je bezesporu i řada věcí a vztahů, o které můžete přijít.
Uvádíte v dotazu řadu dílčích podnětů, na které lze reagovat.
Kopanec z mamahotelu je v pořádku, pokud jste sám neudržel dohody. Příčina a následek.
Přestaňte se schovávat do sebelítosti a pojďte s pravdou ven - viz: "Měsíc jsem nebyl ani na skupině, ani na individuálu, ani na toxitestech, a teđ se stydím jít přiznat barvu i na NA".
Zda ambulantní či pobytovou formu léčby je hodně na vás. Je dobré, že dosud máte práci. Zkuste třeba stacionář SANANIMU - všechno včetně kontaktů najdete zde - http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html . Správnost volby léčby stejně najdete až dle výsledku. Vaše feťácká kariéra zatím není takdlouhá, abyste nad sebou lámal hůl. Zkuste jedno, nevyjde li to, zkuste další. Buďte však k sobě poctivý, otevřený a na sebe tvrdý.
Nemáte se za co stydět. To, co uvádíte ve skryté poznámce je vcelku obvyklé a asi častější, než li byste čekal. Je důležité si nejprve přiznat pravdu. To jste nyní udělal - dobrá práce. Pojďte s tím dále pracovat. Správně píšete, že váš vztah k užívání drog a vaše "intoxikovaná" sexualita jsou vzájemně významně ovlivněné. Drogy de/formují nejen sexuální chování, ačkoli je dobře, že si to uvědomujete. Zde je určitě jedno z témat, které, pokud neošetříte, můžete se k aktivnímu užívání stále vracet a tvářit se u toho, že vlastně nevíte, co se to děje.
Hlavu vzhůru. Je ideální čas na nové věci. Dejte vědět, jak jste se rozhodl.
J.Chudomel