15 let
Chicken
Dobrý den potřeboval bych poradit.Zhruba 15 let užívám nepravidelně drogy LSD, extáze,pervitin,Mdma,ketamin,marihuanu.Drive mi to nezpůsobovalo žádné problémy ale poslední dobou mě z toho dohánějí opravdu silně depky nemůžu pak pár dní vylézt z bytu nemůžu se bavit z lidma atd...Cejtim že už bych s tím měl nadobro seknout jenže by to znamenalo přerušit veškeré styky s lidma co znám odstěhovat se na druhou stranu Republiky praktický jsem se od 15 let jinak ani nebavil jen nikde po párty pod vlivem drog a alkoholu teď je mi 30.Pokud poradíte něco jiného budu rad.K lékaři určitě jít nemohu naštěstí mám práci žádný záznam u lékaře nechci mít pokud mi aspoň trošku poradíte budu rád.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, tady je každá rada drahá. V podstatě totiž víte, co by bylo dobré udělat, ale jedním dechem to odmítáte... Ideálně by tedy bylo dobré přerušit kontakty s těmi, kdo berou nebo jsou jinak spojení s drogami. Opravdu nikdo takový není? Nikdo z kamarádů nedošel k něčemu podobnému jako Vy, že by s drogami skončil? Nemusíte se zrovna stěhovat, ale alespoń je nevyhledávat a nechodit nějakou dobu na parties. Po čaase nejspíš zjistíte, že už Vás to ani nebaví... Co se týká lékaře - mělo by smysl dojít k adiktologovi, což může být lékař - psychiatr, ale také sociální pracovník, psycholog, pracovník některé z neziskovek. Od nich rozhodně nebudete mít žádný záznam ve zdravotní dokumentaci, dodržují přísně lčenlivost, do mnoha center můžete dokonce i zcela anonymně.Mohlo by Vám to pomoci udělat si trochu jasno v tom, čeho se chcete a nechcete vzdát, co je k tomu potřeba a jak by to bylo pro Vás nejjednodušší. Myslím, že duševní zdraví za to stojí, to co popisujete je už poměrně nebezpečné, také by se Vám jednou mohlo stát, že už se z dojezdového propadu nezvednete a to za to opravdu nestojí.
Myslíte, že něc z toho půjde udělat?
Hodně odvahy, mějte se Jana