Pervitin
Karbon
Muz 37r, 20let uziva pervitin. Behem 4 poslednich let ma 3 nedokoncene ustavni lecby. Lhani, extremni podezrivavost, extremni vykyvy nalad, sliby, nedodrzeni -- drzi se ho to stale, opakuje stale ze to nebere i kdyz na to neni tazan. Psychiatricku ani naslednou peci nenavstevuje. Pry jeho terapie je novy partnersky vztah. Co se s terapii stane po rozpadu jeho noveho vztahu...to se dotkne opet celeho blizkeho okoli. Nepamatuje si ani poslane zpravy, ma oplostele vnimani reality, otravuje smskami...
Je mozne, ze se u nej projevuje psychicke onemocneni vlivem zneuzivani pervitinu? Jde mi o ty psychicke nasledky, muze se to zhorsovat?
Dekuji.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Karbone,
díky za dotaz.
Užívat dlouhodobě pervitin bez dopadu na psychické a fyzické zdraví v podstatě nejde. Je obvyklé, že 20ti letá kariéra v braní pervitinu zanechává výrazné následky. Velmi různorodé, některé bývají i nevratné. Rezistence vůči těmto dopadům je; a je nesmírně individuální. Někdo zdánlivě odolává déle, někdo velmi krátce. Seznam potenciálních dopadů na psychické či somatické zdraví u dlouhodobého uživatele je dlouhý, velmi členitý a naplněný různými zdravotními komplikacemi. Ano, situace se pravděpodobně ještě může zhoršovat.
Větě v dotazu: "Pry jeho terapie je novy partnersky vztah. Co se s terapii stane po rozpadu jeho noveho vztahu...to se dotkne opet celeho blizkeho okoli" nerozumím. Na co se touto větou chcete zeptat? Z celého vašeho dotazu mám pocit, že se chcete zeptat na něco více konkrétního, ale nedokážu vyluštit, na co přesně...? Co vás vlastně přesně zajímá?
Díky za doplnění či rozepsání dotazu. S pozdravem
J.Chudomel