Pervitin
Danielsan
Zdravím vás,mám celkem závažný problém a týká se mojí přítelkyně. Jsme spolu sice krátce ale už po několika dnech se mi svěřila že brala/bere pervitin. Před několika měsíci ho brala pravidelně šnupáním a během pár měsíců už jen zřídka. Má silnou vůli přestat ale nechce odbornou pomoc. Sama mi tvrdí že to zvládne ale že to chce změnu prostředí . Žiju v zahraničí a chci aby se tady přestěhovala a žila a tím pádem omezila užívání na minimum. Má však strach jaké budou abstinenční příznaky,abych řekl pravdu,tak mám taky strach. Vím že u každého člověka je to individuální ale chci se zeptat,jaké můžou být abstinenční příznaky? Předem děkuji za jakoukoliv odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je hezké, že máte snahu přítelkyni podpořit a sháníte si informace.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom v podobě jako například u heroinu, tak jak to je známo z filmů. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Může zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Toť základní info, pokud budete potřebovat, můžete kdykoliv napsat znovu, podle toho, jak se bude situace vyvíjet. Přítelkyně může samozřejmě také napsat.
Pokud by se Vám podařilo ji motivovat k návštěvě nějakého odborného zařízení, byť ambulantně, bylo by to nejrozumnější.
Přeji dostatek sil, oběma.
S pozdravem, MK