Speedball
Kristýna
Mám dotaz dá se poznat ze místo pervitinu jsem užila heroin ? Jsem dlouhodobý užívat pervitinu a mohlo se stát ze místo perniku jsem si vzala bílý herak jelikož jízda a dojezd je úplně jiný . Při jízdě jsem spis zmatená a nesoustreneda spomalena lebo sekla nedokážu to správně popsat a i délka jízdy je cca max 4h a co se tika dojezdu tak mám stres bolest kloubu svalu proste celého těla ,strašnou bolest hlavy pocit na zvracení ,otok rukou a modrani prstu ,průjem srdce mi chvílemi strašně buši A vyhodili se mi červené fleky po rukou a krku chvíli (cca2h) opcasny pocit svědění celého těla A strašný pocit strachu ,, moje otázka zní mohlo se jednat o herak nebo sppedball popřípadě muže to být s perniku nikdy jsem takové stavy jako bolest lámání těla neměla a ještě podotýkám ze jsem měla malé množství díky za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Kristýno, opět zdravím.
Jestli jste, netuším za jakých okolností, užila místo pervitinu bílý (syntetický) heroin, sice možné je, ten se ale v našich končinách vyskytuje velmi zřídka a ani popsané účinky a symptomy tomu nenapovídají.
Daleko pravděpodobnější bude, že jste si aplikovala neznámou látku, nebo směs látek, ve které mohl být obsažen pervitin, ale také vůbec nemusel. Možné je i to, že pervitin obsahoval zbytky chemikálií z výroby, taková droga by však neměla být sněhově bílá, stejně, jako by kombinace s běžným heroinem zbarvila směs do hněda a na rozdíl od bílého heroinu se hůře rozpouštěla. Přikláním se k tomu, že mohlo jít o pervitin, který byl zásadním zpúsobem ředěn nějakou nešetrnou a nebezpečnou příměsí, nebo příměsemi, kterou, nebo kterými výrobci a ještě častěji distributoři drog kvůli výdělku pervitin bezostyšně ředí.
Že by mělo jít o kombinaci pervitinu s bílým heroinem téměř vylučuji. Pokud si ji uživatel nepřipraví záměrně, provozují tuto praxi zpravidla dealeři, kteří si chtějí touto cestou "pojistit" zákazníka, díky vzniku fyzické závislosti, tedy aby chtěl závislý uživatel "zboží" pouze od něj, nebo rozšířil svoji poptávku o další drogu, respektive o heroin. Tyto praktiky byly u nás běžnější v devadesátých letech a začátkem tohoto tisíciletí, že by byly běžné i dnes sice nevylučujeme, ale neregistrujeme.
Co mě ještě napadá, že mohlo jít o směs pervitinu buprenorfinu, opioidu obsaženém v tabletách léků Subutex a Suboxone, vydávaných substitučními programy klientům s opiátovou závislostí, ale také běžně dostupnými ke koupi na ulici, nevidím však důvod, proč by to distributor dělal. Jde o léky natolik účinné, že by za množství rozdrcené látky, která se mimochodem rozpouští obtížněji, než pervitin, hůře filtruje a roztok běžně nebývá úplně čirý, vydělal méně, než za tablatu v celku.
Poslední, pravděpodobnější možnost je, že jste "rozdělala" v kontaminované vodě, ať už fyzikálně, chemicky, či bakteriálně, popsané symptomy rovněž sedí.
Stačí takto?
Tuším, že jste našich nabídek z minulé odpovědi nevyužila a odbornou podporu a pomoc nejspíš nekontaktovala, opravte mne prosím, jestli se pletu.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/heroin.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-(buprenorfin).html
Přeji Vám vše dobré, buďte na v novém roce sebe opatrná,
Amrit Sen.