Marihuana nespavost
Jan
Dobry den, dekuji za odpoved. Muj spanek kdyz sem neuzuval marihuanu nebyl nijak hluboky, vzdy sem mel problem ze me vse velmi lehce probudilo (zvuky).
Nicmene marihuanu jsem nebral kvuli lepsimu spanku - jsem jeden z tech nestastlivcu, co po marihuane neusne uz vubec - i ta nejsilnejsi indika mi zarucila minimalne dalsi tri hodiny bez sance usnout - proto jsem casto dodrzoval pravidlo posledniho koureni max ve 20:00 abych do 24:00 byl schopny vubec usnout. Ja destero se podivam, ale na nejakou pravidelnost s timto stylem “neni cas” protoze nez se pravidelnosti naucim tak budu kourit marihuanu zpet. 2 hodiny spanku a 6 hodin zirani do stropu se opravdu neda dlouhodobe snaset... budto se v nasledujicich par dnech meco zacne dit nebo budu nucet kourit dal..... :( poradía byste mi popripade na koho se obratit v ostrave (nejlepe poruba) ? Velice si vazim vaseho casu a vasich rad. Dekuji, s pozdravem Jan.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Jene,
jestli to dobře chápu, měl jste potíže se spaním vždycky, je to tak?
Netuším, jestli jste dosud vydržel, nebo ne. Jestli ne, neházejte flintu do žita, a zkuste to znovu, tentokrát s pomocnou berličkou - podporou a pomocí. A jestli jste vydržel, tak skvělé. I tak by ale stálo za úvahu říct si o pomoc, přeci jenom to spaní asi bylo vždycky problém, nebo ne? A pokud jde o pravidelnost a denní režim, ten můžete zkusit zavést i v době užívání. Určitě to také stojí za pokus.
Takže:
podařilo se mi předběžně zamluvit vám psychiatra/psychiatru (ideál MUDr. Miklovičová, ale může být kdokoli z jejich ambulance), bohužel ale mají docela dlouhé čekací doby na první vyšetření. Je třeba zavolat, odkázat se na mne a domluvit si termín. Jakmile budete mít termín u nich, bylo by nejjednodušší pokrýt dobu do první schůzky přes praktika. I ti dnes mohou pomáhat s léčbou potíží se spaním. Takže s termínem v ruce už byste mohl zajít k němu a domluvit se, co a jak. Pozorně se doptávejte na to, co by vám doporučil, a odmítněte léky s potenciálem závislosti (jako jsou neuroly, benzodiazepiny apod.).
Kontakt na psychiatrickou ambulanci:
tel.597454314, nejlépe volat ještě dnes dopoledne, případně zítra, či pozítří.
https://hornickapoliklinika.agel.cz/pracoviste/ambulance-a-oddeleni/psychiatricka.html
Snad tedy alespoň takto. Budu ráda, když napíšete, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.