Marihuana nespavost
Jan
Dobry den, prestal jsem kourit marihuanu a objevila se nespavost. Uz tyden jsem nespal dele nez 2 hodiny. Po 3 hodinach lezeni se mi kolem 12 hodiny podari usnout a ve dve se vzbudim a lezim az do rana. Absolutne nemohu fungovat, podpurne prostredky na spanek volne prodejne v lekarne jsou naprosto neucinne. Jestli to tak pujde dal budu se muset k marihuane vratit. Marihuanu jsem kouril nekolik let a to denne. Muzete mi prosim rict za jak dlouho vetsinou nespavost odejde ? Dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Jene,
nespavost při vysazení marihuany není nic neobvyklého. Samosebou záleží na tom, jak jste dříve užíval. Pokud to bylo dlouhodobé užívání, třebas i menších dávek, právě pravidelně denně před spaním, může být problém o to palčivější.
Zajímavé je, že vědci se tak úplně neshodují v tom, jaké účinky marihuana na spaní má a někteří lidé spí naopak i po vysazení velmi dobře.
A|e zpátky k problémům se spaním - již několik let pracuji v programu Koncimshulenim.cz, spaní tam řešíme téměř s každým, kdo se na nás obrátí a pokouší se abstinovat. A zdá se, že problémy přetrvávají týden, max dva. Tipla bych si proto, že máte to nejhorší za sebou. Hodně by mohlo pomoci nastavit si pravidla, pokud jde o spánek - níže přikládám odkaz. Vě většině případů pomáhá fyzická práce, pobyt venku, pohyb, vyhýbání se stimulantům (tedy i kafi, černému čaji, maté apod.) a popíjení meduňky, která pomáhá se zklidněním a navozením spánku, naprostá pravidelnost denního režimu bez ohledu na víkendy.
Odkaz:
http://www.dobry-spanek.cz/desatero
Jestli je to tak, že jste užíval marihuanu právě kvůli potížím se spaním a usínám, pak je možné, že se potíže vrací s o to větší intenzitou. Důvodem by tedy nebylo samotné vysazení, ale hlavně návrat původních potíží. Někdy jsou důvodem potíží se spaním úzkosti nebo stres, obtíže večer "vypnout" myšlenky. Je-li to tak, pak by mohlo pomoci obrátit se na odbornou pomoc - psychiatra (existují i nenávyková antidepresiva, která se užívají jen nárazově pro potřebu zklidnění a navození spánku), nebo pak odstranit původce potíží - tj. zdroj stresu - pak bývá účinná psychoterapie.
Samosebou takhle na dálku těžko přesně říct, co se děje. I proto by mohlo pomoci zajít si popovídat o situaci osobně, se všemi podrobnostmi. Možná byste přišel i na další příčiny, tedy i řešení. Pokud by vám poradenství, terapie, nebo návštěva psychiatra dávala smysl, ozvěte se, mohu vám pomoci najít vhodné kontakty. Do té doby zkuste vydržet! Umím si předstatit, že spát takto málo, je náročné, ale dost možná máte nejhorší za sebou.
Snad tedy alespoň takto. Budu ráda, když napíšete, jestli vám nějaká část odpovědi dávala smysl.
S pozdravem a přáním, aby se spaní zlepšilo,
Gabriela Minařík.