Kokain a účinky
Pražák
Dobrý den,
Předem dekuji za Váš čas a taky za Vaši odpoved.
Muž 27, 90kg,190cm, žádné nemoci, žádne alergie.
Na konci října jsem užil po prvé v živote kokain ( do té doby, jsem nemel nikdy drogu krome alkoholu).
Zhruba 48h po, tlak na hrudi, obtizne dychani, bolesti v zadech...
vysetreni komplet interní, neurologické, ortopedické, Rtg, CT, MRI bez patologického nálezu
Po 6 tydnech ja blbec došel na to, že to musí byt z kokainu,momentalne objednán k psychologovi, ale mne nejspis pomuze az psychiatr.
Ja si jenom nevedel predstavit, ze z 1 minidávky po prvé v živote muze vzniknout takový velký problém.
Zaujimalo by me, jestli je to normal, jestli je to trvalé ?
Ješte jednou moc krát dekuji.!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
souvislost by v tom být mohla, ale takhle na dálku těžko soudit. Pil jste v době užití kokainu i alkohol? Pak by byla pravděpodobnost souvislosti ještě větší. Jestli vás to samotného napadlo, určitě to tedy stojí za prozkoumání.
Netuším, jak podrobná vyšetření jste absolvoval. Rozhodně mne napadlo, že kokain je poměrně velký zápřah pro kardiovaskulární systém. Mohlo jít o nějakou srdeční arytmii, kterou prostě vyšetření nejsou schopná odhalit. Potíže, které popisujete, nemají daleko k příznakům, které popisují pacienti s infarktem. Částečně by také odpovídaly panické atace. Předpokládám ale, že infarkt lékaři vyloučili, je to tak? A další podobné příhody nepřichází. Pletu se? S ohledem na to, jak málo vím, těžko usuzovat, jestli půjde o trvalé potíže. Pokud jsou potíže psychického rázu, dobře, že jdete k psychogovi. Už jen svěřit se člověku často dost uleví.
Držím palce, aby bylo vše v pořádku a ulevilo se vám. A ano, i jedna minidávka je riziková.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.