Zorničky
David
Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli se dají zorničky po po extázi nebo po pervitinu nějak zmenšit. Např. Třeba nějaké kapky nebo něco takového.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky za dotaz.
Rozšíření zornic je po užití extáze naprosto přirozené a běžnými cestami ani dostupnými léky je příliš neovlivníte. Většina léků, které něco takového dovedou, není běžně dostupná. Existují i kapky do očí s tímto účinkem, jsou však primárně určené například na snížení očního tlaku při glaukomu, a jsou na lékařský předpis. Jsou to léky, které mají řadu nežádoucích účinků. Vedlejším efektem je třeba i to, že se čočka neakomoduje na tmu ... takže pokud chcete zamaskovat rozšířené zornice lékem, který je zúží tak, že se vám zorničky ve tmě nerozšíří, nejspíš si tím příliš nepomůžete. Navíc se vám ve tmě bude hůře fungovat. Užití extáze je samo o sobě dost rizikové a nemusí vždy proběhnout hladce a zanechat vás bez následků. Kombinace látek je ještě rizikovější. Nemluvě o tom, že spoustu z těchto možných kombinací nikdy nikdo nezkoumal. Když už tedy užíváte, je nejlepší počkat na vyprchání účinku a dostatečně si odpočinout.
Snad tedy alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.