Alkoholizmus
Pomocník
Zdravím mam Kamarada je mu 76 let váži 46 kg. a jezdí kamionem doma večer vpije 1-2 piva + 3 deci fernetu, po vypiti je uplně na šrot ráno vstane a řidi kamion občas mu zkontrolují kamion a najdu tam láhve od piva, po bytě i zahradě garaži ve sklepě si schovava flašky s fernetem,běžně si v lekarně kupuje NUROFEIN ktery jsem slyšel že je navykový,co mužu udělat když ho udat nemužu, ?? je to neřizena střela.
velice DĚKUJI za radu. xxxxxxxxxxx

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
nurofen v tuto chvíli neobsahuje látky s potenciálem vyvolat závislost, nicméně určitě by se měl užívat s mírou a rozumně. Dříve obsahoval kodein, který už závislost vyvolat může. I to je důvod, proč by žádné léky neměly být užívány dlouhodobě bez dohledu lékaře.
Pokud jde o pití kamaráda a řízení, pak se obávám, že vám příliš neporadím. Pokud se nestane nehoda, nebo neoznámíte podezření zaměstnavateli, úřadům či policii vy, nebo někdo jiný, nejspíš se nic nezmění. Možná by nebylo od věci obrátit se dříve než něco takového uděláte na Právní poradnu A.N.O., abyste věděl, jaké máte možnosti po právní stránce - kontakt zde. Případně se můžete ozvat na kontrolní úřad bezpečnosti práce ve svém kraji a situaci konzultovat - kontakty najdete zde.
Netuším, v jakém jste s kamarádem kontaktu, z jakého důvodu víte o jeho pití a lahvích v autě, ani jak moc vám naslouchá a jaký na něj máte vliv. Nicméně bezpochyby můžete mluvit o tom, že víte, že pije, že se domníváte, že jezdí pod vlivem a bojíte se o něj, mluvte o svých obavách, že riskuje ne jen své zdraví, ale i zdraví a životy lidí kolem. Pokud je na něm opilost zjevně vidět, nebojte se konkrétně popsat, co vidíte, jak se chová. Jestli si takových věcí všímáte vy, nejspíš si jich všimne i okolí. Upozorňete ho, že pokud se živí řízením, pak by po kontrole mohl přijít ne jen o řidičský průkaz, ale i živnost.
Snad tedy alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.