Léčení
Milanko58
Ahoj lidi silné uvažuji nad lecbou, docela sem zase propadl cemu co slo, nikdy jsem se neléčí. Ovšem od mladi sem bral co šlo.. z toho sem se dostal díky přítelkyne.. no bývalé pritelke což byl i důvod proč sem do toho zase asi vlil. Nevím jak si sám poradit takze to chci podstoupit a potřebují vědět jak je to s možností nemocenske dovolené v práci když bych nastoupil léčbu a jestli mám nějaké pracovní prava, že bych nepřišel o práci. Předem moc všem diky Milan

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Pokud byste nastoupil na střednědobou léčbu do psychiatrické nemocnice nebo na psychiatrickou kliniku, bude Vám normálně vystavena neschopenka, která bude trvat po celou dobu hospitalizace. Většinou je v nemocnicích na léčbě závislosti praxe, že kdybyste odešel dřív na reverz, tak Vám daným dnem bude DPN ukončena a budete ze psychiatrického hlediska práce schopen. Další možnost pobytové léčby je komunita, kde Vám neschopenku vystaví buď Váš praktický lékař, nebo ambulantní psychiatr. Komunity nejsou zdravotnické zařízení, ale dochází tam psychiatr, který ordinuje v ambulantním režimu a neschopenku Vám bude normálně prodlužovat během léčby v komunitě. Vrámci DPN platí obecně to, že s Váma zaměstnavatel nemůže rozvázat pracovní poměr. Nebo kdybyste skončil Vy sám a do týdne nastoupil na léčbu, tak jste v tzv. ochrenné lhůtě, která trvá týden a i přes to, že nejste zaměstnán, tak Vám bude vystavena neschopenka. Další věc je, jestli máte smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou, pokud na určitou, je na zaměstnavately, jak se postaví k dalšímu prodloužení smlouvy. Každý rozumný zaměstnavatel by Vás měl podpořit ve Vašem rozhodnutí, protože zdravý zaměstnanec se vyplatí víc, než závislý. Asi je dobré o tom nejdřív se zaměstnavatelem pohovořit.
S pozdravem,
VP