Pervitin
XYZ
Dobrý den,
Můj dotaz se týká dlouhodobějšího rázu užívání pervitinu v kombinaci s antibiotiky.
V poslední době jsem byl v nemocnici s nemocí - syfilis na jejíž přeléčení se aplikuje penicilin-G nebo lentocylin ve velkém množství.
Samozřejmě, mimo to jsem užíval kvůli vysokému pracovnímu vypětí metamfetamin.
Chci se zeptat jaké vedlejší účinky může tato kombinace látek způsobit mému tělu z krátkodobého i dlouhodobého pohledu na věc?
1) Může se ona přeléčená nemoc vrátit?
2) Jaké orgány mohou být postiženy?
Celá záležitost užívání metamfetaminu trvala cca měsíc, téměř každý den, dnes jsem vysadil.
Předem děkuji za odpověd.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
bohužel nejsem odbornice na infekční onemocnění, takže informace vám můžu poskytnout jen v omezené míře. Nenapadá mě a ani jsem nenašla konkrétní interakci mezi penicilinem a metamfetaminem. Tedy - snad by se dalo říct, že není znám mechanismus, kterým by pervitin nějak přímo blokoval účinky penicilinu. To ale samozřejmě neznamená, že pervitin žádný vliv nemá - pořád je to pro organismus toxická zátěž a asi si dovedete představit, že zvýšený energetický výdej, nedostatek spánku, dehydratace, snížený příjem potravy atd. nejsou v nemoci to nejlepší. Určitě byste se měl v tuhle chvíli spíš šetřit.
O syfilis si můžete podrobnější informace přečíst např. zde: http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Pro vaši otázku je asi podstatné hlavně tohle: "Všichni lidé, kteří prodělali syfilis, jsou po zaléčení průběžně sledováni lékařem. Ve stanovených termínech se provádí odběry krve. V prvním půlroce se kontroly provádějí jednou za 1-2 měsíce, v následujícím pololetí dvakrát. Druhý rok je nutné se na kontrolní vyšetření dostavit ještě dvakrát. Pacienti, u kterých došlo k rozvoji terciárního stádia, a pacienti s vrozenou syfilidou (infikováni jako plod od syfilitické matky) se z evidence nevyřazují nikdy.
Syfilis, pokud se léčba zahájí včas, je onemocněním velmi dobře léčitelným a vyléčitelným. V 1. stadiu zcela bez následků, v 2. stadiu s možnými zdravotními následky. Syfilis ve 3. stadiu se vyléčit nedá."
Pokud se tedy jednalo o první stadium (vřed), je vysoká pravděpodobnost, že se syfilis podaří vyléčit bez následků.
Určitě je hodně důležité, abyste nahlásil a/nebo informoval svoje sexuální kontakty.
A co se týče pervitinu - je to opravdu tak "samozřejmé"? Může vám to i hodně ublížit, zvlášť při každodenním intenzivním braní. Tak to rozvažte a buďte na sebe opatrný. Zdraví (tělesné i duševní) máte jedno, jak se tak říká.
Kdyby vás ještě něco napadlo, určitě se ozvěte.
Hodně zdraví!
T.E.