Dutiny a tvorba hlenu
Kluk 21
Dobrý den poslední dobou mám problém s tvorbou hlenu. Pořád musím polikat obrovské množství hlenu. Někdy mi je z toho až na zvracení. A občas po čáře cítím jak mi hlen samovolně stéká do krku třeba i 20 minut v kuse. Nos mám přitom prázdný a hlen nejde vyplivnout, takže nezbývá než ho spolknout. Je to hodně otravné a nepříjemné a navíc mám (nejspíš z toho) dost rozšířené propojení nosní a ústní dutiny. Snaží se mi jen dát tělo najevo, že by se mu hodila pauza nebo může jít o něco vážnějšího? Beru pervitin 3 roky a z toho půl roku víceméně každý den. Poslední měsíc se mi daří být pár dní v týdnů čistý a i dávky se mi celkem podařilo zmenšit. Každopádně rád bych v tomhle směru pokračoval a v buoucnu snad i přestal uplně, ale nejde to ze dne na den. Celou dobu užívám šňupáním. Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
častým šňupáním pervitinu se poškozuje nosní sliznice, která může reagovat vysokou produkcí hlenu. Takže varovný signál to určitě je. Při dlouhodobém a častém užívání navíc může dojít až k perforaci (proděravění) nosní přepážky. Je tedy jedině dobře, že se snažíte svoji spotřebu pervitinu omezit - ideální by bylo ji postupně úplně stopnout.
Pokud by tyhle potíže přetrvávaly nebo se objevilo např. krvácení z nosu, bolesti apod., doporučila bych vám určitě, abyste navštívil ORL, aby se vám na to podívali.
Kdybyste měl případně zájem o nějakou podporu při "vysazování", kdyby se vám to třeba nedařilo tak, jak byste si představoval, tak se určitě ozvěte - nebo můžete mrknout do sekce Kontakty.
Držím palce, ať se daří!
T.E.