Kokain
Pražák
Dobrý deň, Úvodom len asi toľko, že sa veľmi hanbím. Mám 27rokov a prvý krát som vyskúšal drogu tento piatok a hneď zrovna tu najsilnejšiu (kokaín). Nikdy predtým som nemal marihuanu ani nič ľahké alebo ťažké. V prvom rade som sklamal sám seba a nechcem nikdy požiť akúkoľvek drogu. Mal som jednu lajnu a malé množstvo. 3 dni potom cítim tlak na hrudi a ťažko sa mi dýcha, je to normálny dôsledok? Ak áno kedy odznie ? Meral som si tlak aj pulz obe boli v norme, dokonca aj EKG podľa smartwatch ( ale to neviem ako veľmi je vierohodne) Veľmi sa hanbím vyhľadať lekársku pomoc na druhej strane mám strach o svoje zdravie.
Za Vašu pomoc Ďakujem

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Pražáku,
díky za dotaz.
Jak jste na tom se svým zdravotním stavem skutečně nevím a na základě obecného popisu se nekze ani o ničem dohadovat. Pokud však máte sebemenší pochybnost, nebo se necítíte dobře, nic jiného než lékařské vyšetření vám odpovědi nedá.
Potřebuji vás opravit. Nepíšete v dotazu, že jste abstinent. Usuzuji z toho, že drogu jste zcela jistě ve svém životě užil - alkohol. To je látka, která je řazena mezi tvrdé drogy. Máte spíše mysli, že jste dosud neokusil nelegální drogu.
Není obvyklé, aby po jediném experimentu s kokainem došlo ke zdravotním potížím, ale vyloučit to nikdy nelze. Jednak právě proto, že nemáte s drogami žádné zkušenosti, se lze domnívat, že jste mohl užít buď něco jiného, nebo směs různých látek. Na pouličním trhu je celkem obvyklé, že pořídíte vícekrát a různými látkami ředěnou drogu. To by teoreticky mohlo být zdrojem zdravotní komplikace. Jiný úhel na rizika je z pohledu vašeho zdravotního stavu. Různé alergie, chronické nemoci, dosud skryté zdravotní vady, a podobně mohou být také zdrojem zdravotní komlikace po intoxikaci.
Jediné rozumné je to nezkoušet..., že?
Jakub Chudomel