Jak pomoci synovi se závislostí na alkoholu a alkoholu, pervitinu
rodic
Dobrý den,
máme velké problémy se synem. Kouří marihuanu, pije dost alkoholu, asi i užívá pervitin. Nehodí do školy, celé noci je pryč. Pravděpodobně dluží i peníze. Teď začal rozprodávat věci z domacnosti. Máme obavy,abychom nepřišli o více. O léčbě nechce slyšet. Potřebovali bychom vědět,jak ho dostat do léčebny? Je plnoletý,je mu devatenáct pryč. Děkuji!

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše trápení, starost o syna, možná i pocity bezmoci. Je to těžké, plnoletého člověka, který má právo rozhodování a vybrat si svůj životní styl, do léčby proti jeho vůli nedostanete a léčba závislosti má šanci na úspěch především tehdy, pokud člověk touží po změně a úzdravě.
Všespásný návod na to, jak "zařídit", aby se člověk uzdravil, nexistuje a internetové poradenství má své limity. Je však cesta, jak v náročné situaci pomoci sobě, teprve pak může člověk pomoci někomu jinému, ve vztahu k závislému synovi to platí dvojnásob.
Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc, využít bezplatných služeb naší specializované Poradny pro rodiče, telefonicky si vyjednat termín konzultace.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený/á odborník/ce doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe a syna podniknout, jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky, či svépomocným společenstvím uzdravujících se a uzdravených závislých a k léčbě závislosti. Můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas a byla pevnější v kramflecích. Synovi můžete předat kontakty na služby, které mohou být poskytnuty i anonymně, kde pracují lidé, kteří jsou připraveni mu vyjít vstříc:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní hodiny:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Kontaktní centrum KC SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Facebook: www.facebook.com/kacko/
Poradenská linka: +420 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
Anonymní Narkomani CZ, Praha:
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Přeji Vám i synovi vše dobré, buďte na sebe opatrná.
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás,
Amrit Sen.