Dlouhodobá nevolnost
Kačka
Dobrý den, v pátek 18.10. jsem požila poměrně velké množství MDA rozpuštěného v džusu. Během noci došlo ještě k požití extáze a něco MDA nosem. Na druhy den jsem neprožila žádné dojeby ani nic podobného. Ovšem od pondělí 21.10. mám každodenní silnou nevolnost a pocit na zvracení, která během dne neustane. Ve středu 23.10. jsem byla u doktora a odešla jsem s tím, ze mám jist pravidelně a dostala jsem nějaké prášky na překyselení žaludku. Zatím jsem nezaznamenala žádnou úlevu. Chtěla bych se zeptat, jestli je možné, že jsou tyto nevolnosti způsobeny pozivanim MDA orálně? Kdyby ano, mám navštívit lekáře, nebo něco podobného?
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Kačko,
na začátek se vás zeptám ... řekla jste lékaři, který vám píše léky na překyselení žaludku, co se v pátek dělo? Víte, ono takhle na dálku rozhodnout, o co se jedná, je dost dobře možné. Těžko říct, co přesně MDA, resp. látka, kterou jste užila, obsahovala. Samozřejmě mohlo dojít k podráždění žaludku, ale těžko říct. Vzhledem k tomu, že jste den po užití potíže neměla, mohlo by jít i o nějaké jiné onemocnění. Ptala jste se lékaže, jaký máte dodržovat, a za jak dlouho by mělo přijít zlepšení?
Jestli se situace nelepší a vás samotnou napadá, že by mohly celodenní nevolnosti s užitím v pátek souviset, pak mohou být vaše obavy původcem obtíží. Psychika je v tomto směru velmi mocná. Ale stejně tak může podle příznaků popasných v dotazu jít o jiné obtíže, jako je třeba překyselení žaludku, začátek těhotenství ... vím skutečně jen velmi málo a tak těžko soudit. Takže bych doufala, že se stav zlepší. Určitě dbejte na klidový režim, nebude-li se stav lepšit, konzultujte ho s lékařem (třeba ještě dnes alespoň telefonicky) a to nejlépe s tím, že budete narovinu mluvit o tom, co se stalo.
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.