Můj syn bere pervitin..
Janina
Dobrý den, mám 26 syna. Od 18 let žije po ubytovnach, kamarádech, je věcné bez práce, a často na ulici, když je v úzkých tak pokaždé na mě zvoní, bouchá a chce domů. Já ho vzít domů nechci a ani nemohu, mám dvě malé děti. Chtěla bych mu pomoc, ale nevím jak. Chtěla bych aby šel na léčení, ale nevím čím začít. Prosím o radu. Jsem hrozně nešťastná, trápím se tím, v noci se budim.. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Janino, zdravím Vás.
Chápu Vaše trápení, zklamání, strach o syna i bezmoc. Jak už jistě víte, je těžké pomoci závislému, který o jinou, než materiální pomoc nestojí.
Že syna nepouštíte domů, je naprosto v pořádku, nenechte si vzít, ani ohrozit to podstatné, co Vám ještě zbylo, nikomu, ani Vašemu synovi, by to nepomohlo.
Internetové poradenství má své limity a univerzální návod, jak situci vyřešit, nebo uzdravit někoho proti jeho vůli, neexistuje.
Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatně konzultace, poradenství a další služby rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky. Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám zkušený odborník/odbornice, doporučí jak ji řešit, kroky, které můžete pro Váš spokojenější život a pohodu Vašich dětí podniknout, jak se synem komunikovat/nekomunikovat a jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě závislosti. Uleví se Vám, budete pevnější v kramflecích a můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste věděla, jak reagovat v situacích, které přinese čas, "dobila baterky" a dokázala pečovat a myslet také na sebe, protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu dalšímu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, obraťte se na naši zpecializovanou, bezplatnou Poradnu pro rodiče:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí: 9 - 19
Úterý - čtvrtek: 9 - 17
Pátek: 9 - 15
Přeji Vám i rodině vše dobré. Nezůstávejte v náročné situaci sama, a svěřte se i blízkým z kruhu rodiny a přátel, dovolte si vyrazit do společnosti, byť to ve Vaší situaci nemusí být jednoduché.
Odborníky kontaktujte co nejdříve, držím palce,
Amrit Sen.