Lysohlavky
Snake
Dobrý den, chceme si dat s přítelkyní lysohlavky a měla problémy se slinivkou břišní, specificky si z počátku mysleli že má chronický zánět,
Ale ten se na CT neprojevil, zvracela po flasce alkoholu ve dvou lidech krev a asi skoro měsíc,ji bolel nadbrisek. Každopádně nechceme nic zanedbat. Myslíte že by neměli fyzicky uškodit?

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Nepíšete, jak dlouho je přítelkyně po prodělaných problémech v pořádku, jestli se vůbec přišlo na to, z čeho měla potíže, jestli dodržuje nějakou dietu. Dále je také důležité, jestli kontrolní odběry byly v pořádku. U pankreatu jde konkrétně o amylásu. Určitě by bylo vhodné znát hodnoty jaterních enzymů, pokud jsou zvýšené, ještě bych počkala s lysohlávkami. Je dobré po pankreatitidě si nechat nějaký čas na rekonvalescenci, alespoň 6 týdnů bez potíží. Taky je důležité, jestli přítelkyně už v minulosti lysohlávky měla a jak na ně reagovala, jak je tělesně tolerovala? Neměla zažívací potíže? Lysohlávky nezpůsobují jaterní selhání jako například jedovaté odrůdy muchomůrek, ale existují nepředvídatelné reakce organismu na běžné noxy, které můžou končit jaterním selháním. Jde o velice raritní a nepředvídatelné případy. V každém případě Vás nechci strašit. Takže pokud přítelkyně už žádné potíže minimálně 6 týdnů nemá, nezvrací krev, toleruje běžnou stravu i námahu, tak by to mělo být v pořádku. Pokud ale pořád není úplně v pořádku, tak tomu dejte radši ještě trochu času.
S pozdravem,
VP