Vraceni se?
Lex
Dobry den mam dotaz ohledne pervitinu uzivam zhruba 2 roky... Ovsem to prokladam velkyma treba 2 mesicnima pauzama ani jizdy nemivam nikterak dlouhe uzivam pouze nosem lidi kteri pouziji jehlu povazuji jiz za ztracene ovsem vzdy po urcite dobe si dam. nepovazuji se za zavisleho a zit bez toho dokazu pouze se ptam zda se da uzivat takzvane rekceacne nebo je naslapnuto k zavislosti?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Lexi,
přesně tak, jak to popisujete, často to první našlápnutí k závislosti vypadá. Většina lidí mluví o tom, že má vše pod kontrolou, zvládá užívat jen sem tam, zvládá i pauzy, užívá pouze sniff.
Otázka je, jak dlouho to takto vydrží a jestli se to v budoucnosti nebude měnit. Velká část lidí časem od podobné zábavy ustoupí, začne preferovat jinou zábavu, jinou společnost, někdy je to spojené s věkem, někdy je to prostě jen určitá životní etapa. Někdy jsou to ale první kroky k průšvihu. Vy jste v situaci, kdy jste spokojený, užívání vám zdá se v této frekvenci i množství nepřináší žádné velké potíže.
Snad jen ty pochyby, kvůli kterým píšete k nám na poradnu, nebo se pletu?
Možná vám pomůže si sám pro sebe odpovědět na otázky, co vás vlastně na tom pervitinu tak láká, co je ten důvod, že se k němu opakovaně vracíte, co s vámi dělá představa, že byste si už nedal. Zkuste si stanovit hranici, kdy je podle vás vše ještě v pořádku - ne jen pokud jde o množství a frekvenci, ale třeba i další okolnosti - přestal byste, kdyby vás kontrolovala za volantem policie a vy byste se bál, zda nepřijdete o řidičák, co problémy se zákonem, co zdravotní potíže (nosní přepážka, neužíváte léky, alergie?, bad trip), co kdybyste měl ztratit přítelkyni ... co by pro vás bylo jasnou známkou toho, že je něco v nepořádku? Je to až to injekční užívání?
Budu ráda, když se znovu ozvete a třeba i rozepíšete. Přeci jenom si říkám, že se určitě neptáte jen tak z nudy.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.