Jak dál ?
Jan
Dobrý den, již několik let se s občasnými přestávkami potýkám se závislostí na heroinu a poslední dobou přemýšlím nad změnou životního stylu. Naposledy jsem vydržel abstinovat skoro 4 roky, i když jsem v tu dobu o neco víc pil alkohol takže se to asi za abstinenci považovat nedá.Tenhle rok jsem procházel težkou životní situací a opět jsem se vrátil k užívání heroinu, který od té doby užívám nitrožilně každý den.Rád by jsem se svou situací začal něco dělat.Byl by jsem rád pokud by jste mi mohly doporučit nějakou instituci kam se obrátit, představoval by jsem si nějaký druh ambulatní léčby,případně s nějakým detoxem. Jsem z Prahy. Vím že v Praze se nachází hodně institucí nabízející pomoc ale nějak se v tom ztrácím a nevím co by pro mě bylo vhodné. Předem děkuji za odpověd a případnou radu. S Pozdravem Jan

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Jane,
abyste si mohl vybrat vhodný typ a délku léčby, bylo by dobré si o své situaci promluvit podrobněji i v širších souvislostech. Přeci jenom se k užívání heroinu opakovaně vracíte a to není samo sebou. Nejspíš bude něco, co vás k němu, nebo pak náhradě alkoholem, vede. Nejspíš budete potřebovat něco jiného, než mladiství, který experimentuje s hulením. Pokud by to tedy bylo na mě, doporučila bych vám objednat se do kontaktního centra na poradenství. Krom toho, že si můžete v káčku vyměnit stříkačky, nabízejí i předléčebné poradenství, kde se dozvíte o tom, z čeho si můžete vybírat, a zároveň budete mluvit šířeji o situaci, ve které se nacházíte, a samotnému se vám třeba lépe ujasní, co byste potřeboval a chtěl. Co vy na to?
V Praze najdete hned několik kontaktních center, naše kontaktní centrum se nachází na Praze 5 (Sananim), níže posílám kontakty i na další:
SANANIM z. ú.
Kontaktní centrum
Na Skalce 15, Praha 5, 150 00
ZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel.: 602 666 415 (poradenská linka, Po-Pá 13:00-17:00 h), 605 240 501
Mgr. David Pešek
www: http://sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Kontaktní centrum Dropin
Karolíny Světlé 18, Praha 1, 110 00
ZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel.: 222221124, 222221431 (nonstop)
Bc. Nora Staňková
www: http://www.dropin.cz
PROGRESSIVE o. p. s.
Kontaktní centrum
Mahenova 4, Praha 5, 150 00
ZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel.: 257217871, 605319926, 736183025
stage5@progressive-os.cz
www: http://www.progressive-os.cz
Kdyby bylo potřeba, znovu napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.