Metadon
Lucy
Dobrý den, po 8letech jsem ze dne na den vysadila metadon a teď mám velké krize a chtěla bych se zeptat jestli je někde nějaký doktor který předepisuje soboxony pod jazyk.chodim do práce a nezvládám to tam

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Suboxone Vám může předepsat kterýkoliv praktický lékař nebo psychiatr. V adiktologických centrech se předepisuje a vydává Suboxone, ale často jsou dlouhé čekací doby v pořadníku a vyžaduje se několik návštěv či docházení do skupin jako podmínka, aby Vás do pořadníku vůbec zařadili. Někteří praktickí lékaři jsou ochotni předepisovat Suboxone a mají několik pacientů na substituci, často ale nechtějí nebo nemají zkušenosti se substitucí a recepty nechtějí psát. Stejná situace je se psychiatrama - ne každý psychiatr se věnuje léčbě závislosti nebo je ochoten napsat recept.
Vím, že abstinenční příznaky jsou fakt nepříjemné. Do dvou týdnů Vám bude rozhodně líp. Stav je to nepříjemný, ale ne život ohrožující. Při nasazení Suboxonu na Metadon Vám bude špatně tak 2-3 dny, než se tělo převede na Suboxone. Ani Suboxone ale není jednoduché vysadit a zároveň chodit do práce. Když budete na Suboxonu a budete chtít vysadit, vemte si radši v práci volno na týden až dva. Detox při opiátech chce klid a čas a je velice obtížné v tom stavu chodit do zaměstnání. Kdybyste nenašel lékaře ochotného Vám předepsat Suboxone, radši si vemte na týden až dva dovolenou, nebo když to nejde, tak se nechte vypsat na neschopenku, než odezní absťák.
Držím palce, s pozdravem,
VP