Chybně aplikace
Slabosska
Dobry den jsem narkomanka již 16 let z toho sem před 6lety přestala a před dvěma díky hrubému dnu opět vrátila. Brala sem nitrožilne. Při otěhotnění jsem s novým svitem na lepší budoucnost ze dne na den nechala je fakt ze my dost pomohla marihuana. Do 3,6roku syna jsem byla čistá a šťastná. Pak bum a musela sem jít a dat si jinak bych byla schopna se zabit. Jak moc sem byla na dne. Od té doby sem brala tak jednou za měsíc přibližně gram a půl před rokem sem díky dobře náladě pozváni navýšila přibližně o 3 g s občasnou nitrožilní aplikaci. Nyní jsem z 95% na žilní aplikaci. A můj Problém je ze si dokážu dat jen do žil které vedou na ruce nejlépe však do ,,mamky,, a ty co vedou vedle před týdnem jsem začala užívat noví vzorek nerozbijel tolik ani to na mě nebylo vidět ale nad ,,nejvýraznější žilou začátek paže mi zcervenala a lehce opuchla kůže a Žilka začala naomak bolet. Dala sem ji odpočinout a viuzila stejnou ruku jen přesměrovala z levé horní části ruky na pravou horní část a zde hned aplikace začala pálit tudis sem to vindala ošetřili ještě jednou septonexem namazala kalciovkou a na vatove polstarky lehce Alpu a na ni ještě sádlo abych kůži nepopalila. Ale je to skoro týden a ta práva strana je zarudla bolava a docela strvrdna v místě po vpichu zůstala jamka a zbyle strany jako kopecky taková ruční Skarpa. Již užívám jen calciovku jelikož ta Alpách nijak nepomohla a nechci abych pevnost žili ztratila Dodržují všechny zásady co my jsou známe braním od vody používám kojeneckou vodu s nabiranim pouze čisté 2lubikove buchny na které ještě prevaruji konzeliny nepoužívám jelikož nechci abych se provalila místo ni používám septonex. Filtr vždy čistý a když není využiji vatu kterou před použitím proplachuji dezinfekci a poté ještě vodou kvůli popáleninám vzniklých na kůži či vni. Žili mám od malá pružné pevné stravují se dobře až na doby kdy sem začínala či sevratila k užívání. Jsou posilování ale sem tam zapomenu pít. Měla sem v životě 2 absesy 1 v dětství a druhy když sem se nechala nastrelit a abses to podle mě není nerozširuje se to takzezanet žil sem také vyloučila i když to nemusí znamenat ze mě pokusy jej uzdravit spíše jen zamezily rozšíření. Takže má otázka co mám dělat aby ztvrdlost místa, bolesti zarudnutí polevyly? K lékaři nemůžu jsem 6 let vedena jako abstinujici a věřte nebo ne dovolená je opět naposled co si dam a končíme ale musím dat do kupy tu ruku nos už využívat nemohu a kouření my způsobuje akorát koukani do Blba a příteli to také nemůžu zdelit nemá rad tento druh aplikace. Můžete my poradit

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
díky za dotaz i za důvěru.
Bohužel ale takhle na dálku nedovedeme posoudit, co přesně se s vaší rukou děje. Možná jste si aplikovala vedle, dotkla se nervu, poranila žílu, spálila se desinfekcí, a následkem třeba i kombinace faktorů se místo zjizvilo, stejně tak jste si mohla poranit žilní chlopeň, můžete tam mít zapouzdřený kus vaty nebo nějaké jiné látky, která byla v nástřelu ... možností je spousta. Někdy si člověk žílu poraní aplikací drogy proti směru toku krve v oběhu (je potřeba aplikovat ve směru, aby nedošlo třeba i poranění žíly). Takže: skutečně není možné zjistit, co se stalo, tedy ani doporučit postup, co s tím. Rozhodnutí vyhýbat se místu, ale i té samé žíle, je to minimum, co můžete udělat. Kdyby to šlo, bylo by lepší se vyhnout i té samé ruce a raději zkusit aplikaci jinde, ještě lépe jiný způsob aplikace (co třeba spolknout dávku v tobolce?) - nicméně opatrně s množstvím, nástup bude jiný, po delší době), nebo jak sama píšete, přestat.
Pokud jde obecně o postup aplikace, který uvádíte, dávala bych si pozor na ta kvanta desinfekce. Desinfekce je fajn, ale jen pokud se nedostane do nástřelu, i poranění po vpichu by mělo být zaschlé, šetřila bych s ní. Vždy dbejte na to, aby desifekce na ruce zaschla, než začnete aplikovat - pálení často souvisí právě se zanesením desinfekce do místa vpichu, nebo také s tím, že jste změnila "model" drogy . Samotná droga možná obsahuje něco, na co takto reagujete. Je to chemie, vyjímkou nejsou ani alergické reakce.
Kdybyste překonala obavy a našla třeba i nějaké kontaktní centrum kousek dál od domova, doporučila bych vám tam zajet a nechat si ruku prohlídnout, co vy na to? Přeci jenom tam s podobnými zraněními mají nemálo zkušeností.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.