Detoxikace
Jarda
Dobrý den.Dekuji za odpověď.Jsme manželé,50 let spokojeni,vychovali jsme dva syny, kteří jdou v našich stopách.Oba máme problémy se spaním.Zhruba před pěti lety jsme si vypěstovali marihuanu. Známí nám dali recept na čokoládu a začali ji užívat v množství 20 g za zhruba čtyři měsíce každý večer.Zacali jsme dobře spát, takže spokojenost a projevovali se u nás další léčebné účinky tj.ztrata hmotnosti,zmizeli problémy s prostatou,za pět let jsme nebyli nemocní atd.Zacal jsem chodit do posilovny.Mame svoji zahradu, vše v bio kvalitě.Pred odletem na dovolenou jsme se nechali očkovat proti chřipce a vynechali kvůli tomu , že jsme nesehnali konopi.Nevedeli jsme nic o abstinenčních příznacích a sváděli to na očkování.Mame kamarádku psychiatricku a ta mi dala má výběr.Bud chemická hypnotika, což je cesta na psychiatrii nebo konopí, s kterým jsme byli spokojeni.Detox probíhá asi 14 dní a nevím, co dál.Jsme z Olomouce.

Odpověděl: Amrit Sen
Jardo, opět zdravím.
Překvapuje mě a znepokojuje, že Vám psychiatrička nabídla pouze dvě řešení potíží, z mého pohledu "bláto" a "louži". Stejně tak mě zaráží, že jste spolu nemluvili o psychoterapii a dalších alternativách, ani o možnostech bezpečnější farmakoterapie, než je podávání hypnotik, respektive benzodiazepinů.
Každý psychiatr by měl vědět, že "bezpečné", souvislé, tj. každodenní užívání benzodiazepinů, (liší se podle zdrojů), by nemělo trvat déle, než 15 dní a při jejich užívání by měla zároveň vždy probíhat vhodná forma psychoterapie. Benzodiazepiny jsou léky s mimořádným závislostím potenciálem, jak psychickým, tak oproti THC i fyzickým.
Vzhledem k informacím z obou dotazů nepovažuji ani jednu ze zmíněných možností za šťastnou a řešit vaše potíže dlouhodobějším užíváním benzodiazepinů za více, než rizikové.
Doporučuji Vám tedy, než se rozhodnete, nic ve zlém, naopak, konzultovat situaci s dalším odborníkem, nejllépe psychiatrem - adiktologem, který má zkušenosti s léčbou pacientů s duální diagnózou, tedy s lidmi trpícími psychickými poruchami, kteří jsou, nebo ještě nedávno byli uživateli návykových látek.
Poradit se a domluvit na dalších, pro Vás užitečných krocích, po telefonické domluvě termínu návštěvy, můžete zde:
Centrum komplexní péče Podané ruce
Dolní náměstí 2
779 00 Olomouc
Telefon: +420 773 996 916
E-mail: terapie.olk@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/centrum-komplexni-pece-v-olomouckem-kraji/
Poradna pro alkoholové a jiné závislosti
Lafayettova 47/9
779 00 Olomouc
Telefon: +420 585 221 983
Mobil: +420 733 362 942
E-mail: poradna@p-centrum.cz
Web: http://www.p-centrum.cz/poradna-pro-alkoholove-a-jine-zavislosti/
Adiktologická ambulance prevence a léčby závislostí
Bořivojova 540/30 A, Lazce
779 00 Olomouc
Telefon: +420 774 425 001
E-mail: zavislostiolomouc@seznam.cz
Web: http://zavislostiolomouc.cz/
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
Přeji Vám vše dobré, ať brzy najdete kvalitní odborníky a zahájíte spolupráci, ze které budete k vaší spokojenosti dlohodobě profitovat.
Držím palce, buďte na sebe opatrní, kdykoli napište,
Amrit Sen.