lsd
xxx
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné, že dojde k poškození plodu v případě, že došlo k početí během jednorázové intoxikace lsd nebo několik dní předtím (těhotenství bylo v době intoxikace max. týden dlouhé).Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
riziko poškození plodu je v tomto případě minimální. Vajíčku trvá po oplodnění cca pět dní, než docestuje vaječníkem do dělohy a než se tam uhnízdí. V případě, že by došlo během tédo doby k poškození, k nidaci (uhnízdění) pravděpodobně vůbec nedojde a zárodek by potom odešel jakoby s menstruačním krvácením. Obecně platí, že prvních čtrnáct dní vývoje zárodku má případná expozice rizikovým faktorům důsledek ve smyslu "všechno, nebo nic". Tedy že buď zárodek bude úplně v pořádku, nebo že bude poškození natolik závažné, že bezprostředně zanikne.
Během těhotenství je samozřejmě doporučeníhodné se drogám včetně alkoholu a cigaret úplně vyhnout.
Přeji hodně stěstí a zdravím!
T.E.