Kokain a těhotenství
D
Dobry den,
Manželka je v 8tydnu těhotenství. Nejspíš jsem byl pri početí dítěte pod vlivem kokainu a alkoholu. .Muže to mít nějaký vliv na zdraví a vývoj dítěte? Děkuji D.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je fajn, že si sháníte informace.
Pokud jste občasným uživatelem kokainu, chápu, že máte obavy o zdraví dítěte.
Ohledně těhotenství by Vaše užití nemělo mít vliv na vývoj plodu, ve smyslu možných vývojových vad. Jiné by to samozřejmě bylo, kdyby drogy konzumovala matka dítěte. Tam pak hrozí poměrně dost potíží.
Pokud se jedná ,,jen" o konzumaci otce, stejně by Vás tato informace neměla zcela uklidnit. V tomto případě, je samozřejmě nejvhodnější být od drog co nejdál. Nejenom, že se organismus vyčistí a celkově zregeneruje, podstatná je i psychická stránka a odolnost. Ta dostává užíváním drog jaksi dost zabrat. Na to navazují sociální schopnosti, které mohou také pokulhávat, díky životu s drogou. Na což se zase nabalují další záležitosti, jak je pak daná osoba schopna obstát v životě celkově, tedy i v rodičovské roli. Netuším, jak často se k užívání kokainu schylujete, nicméně pokud by Vaše konzumace pokračovala i nadále, jistě by to mělo i vliv na zdravý vývoj dítěte, klasický chod a funkčnost rodiny. Z čehož pak můžou vyústit další, nemalé potíže...
Nejde jen o to porodit zdravé dítě, bez toho, aby si během těhotenství nevytvořilo návyk na užívanou látku nebo aby nebyl plod konzumací poškozen. Jde také a to především, aby se dítě narodilo do připraveného prostředí, vytvořeného bezpečného zázemí a mělo rodiče, kteří budou schopni v rodičovské roli obstát. To není úplně snadné pro kohokoliv, i pro lidi, kteří problém s drogami nikdy neměli.
Pokud budete mích chuť, můžete o své situaci napsat více. Jak často užíváte, zda má zkušenosti s drogou i žena, pokud ano, jak velké či malé. Můžete využít tvz. skryté poznámky, ta není součástí veřejného webu.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem, MK