zubar a marihuana
rodney
Dobry den,
chcel by som sa spytat, ked som dlhodobym uzivatelom (12 r.) marihuany ci mi hrozi nieco pri napriklad trhani zubov, myslim tym ze ci mi moze uskodit celkova alebo lokalna anasteza. A kolko pred tou anestezou by som nemal hulit travu.
Lebo stalo sa mi(a to vtedy mi ani anestezu nedala) ze mi prislo uz viac krat zle (hyperventilacia) potom co som sedel u zubara na endodencii ale vzdy az po cca 1h15m a bolo uz len 15m do konca zakroku a nemohla mi to dokoncit,pretoze som dostal nejaky panicky strach,zacalo mi brniet v rukach potom v hrudi a neskor v celom tele(hyperventilacia)a museli sme to takto 3x predcasne ukoncit. Tak mi odporucila vytrhnutie tohto zubu ze to nie je nahoda. Pravdepodobne je to iba psychicky problem?
dakujem za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Rodney, zdravím Vás,
díky za důvěru. Zkusím na sérii Vašich otázek odpovědět postupně, odpusťte, jestli napřeskáčku.
Začnu obecně tím, že při zdravotních problémech by se člověk měl drogám vyhýbat, protože jejich užívání zatěžuje organizmus, oslabuje imunitní systém, snižuje léčebnou odezvu, komplikuje rekonvalescenci a úzdravu.
Jak to máte Vy osobně, takto na dálku posoudit nikdo posoudit nedokáže, co je však jisté, že každý člověk je svébytný originál a drogy na něj mohou působit a účinkovat různě, stejně, jako se dopady jejich užívání mohou u jednotlivců lišit. To znamená, že nežádoucí interakce při užití marihuany a podání lokálních anestetik, je zcela určitě možná.
Jestli jde ve Vašem o ryze fyziologický, nebo psychický problém, Vám rovněž nepovím, možné je i obojí zároveň.
Doporučuji Vám tedy, minimálně než půjdete k zubaří, vyhnout se všem drogám obloukem na co nejdelší možný čas, minimálně do doby, než budete zcela zdráv.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.