Odmitnutí testu CDT
Bxxxx
Dobrý den, asi 4-5 let zpět jsem se 2x léčil po cca 2,5 měsíce na alkohol. Před nedávnem jsem opět "ujel" a sám jsem se přihlásil na detox.po kontrole se mně paní doktorka zeptala , zda souhlasím s odběry na jaterní testy +CDT. Potom mně sdělila, že v případě pozitivního nálezu mně bude odebrán řidičský průkaz.Můžu odmítnout tento CDT test a jake mohou byt následky ?
Předem děkují za odpověd, Bxxxx

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
předem avizuji, že nejsem odbornice na silniční právo, nicméně se budu snažit odpovědět. Podle všeho vy sice nemáte povinnost se zmíněnému CDT testu podrobit (na rozdíl od např. krevní zkoušky na detekci alkoholu či drog při silniční kontrole), ale jde o to, že vaše paní doktorka chce mít nějaký hmatatelný důkaz, že abstinujete.
CDT je pozitivní v případě intenzivní konzumace (více než čtyři drinky za den, více než pět dní v týdnu) a jeho pozitivita tudíž nevznikne po jednom pivu. V případě, že vy jí toto vyšetření odmítnete, bude ona mít důvodné podezření, že při závislosti alkohol intenzivně konzumujete nadále a tudíž že nejste způsobilý k řízení motorových vozidel. V tom případě by měla podle zákona nahlásit vaši nezpůsobilost, což by vedlo k odebrání řidičského oprávnění.
Rozumím tomu, že o řidičák přijít nechcete - nejde tady ale jenom o něj, jde i o vaše zdraví a o bezpečnost vaši i ostatních na silnici. Je myslím docela dobré, mít i tohle na paměti. Oceňuju, že jste se sám přihlásil na detox, přeji vám, ať se vám daří!
S pozdravem
T.E.