Zdravotny stav
Tolki
Dobry den! Ja berem pervitin uz deset let ale ted uz dva roky bojujem so zapachom tela ktory sa pomaly stupnuje!!!nepomaha sprcha a ciste oblecenie za par minut zase ten zapach!!! Mne to prekaza strasne hambim sa medzi lidi!!! Nezvladam to jak sa snazim tak sa snazim nejde to! Sice jsem na ulici ale sprchu a ciste pradlo mam furt kazdy den na charite co aj vyuzivam a nepomaha to!!! Chci se zeptat jak se toho zbavit a co to je ci mam ist nekde na testy? Moze to byt nejaka nemoc? Dakujem dopredu za radu...
Tolki

Odpověděl: Amrit Sen
Tolki, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši obavy, nejistotu i tíseň samoty. Odpusťte, ale takto na dálku nedokážu posoudit, proč se Vám děje, co se děje, natož vědět, jestli jde o nemoc, či ne.
Pravdou je, že se s podobným příběhem a popisovanými potížemi nesetkáváme na naší poradně poprvé.
Tak, či tak je však nasnadě, že budou s Vaším dlohodobým užíváním pervitinu a životem na ulici souviset.
Doporučuji Vám tedy zajít k lékaři a nechat se důkladně vyšetřit. Dokážu si představit, že můžete mít problém k lékaři zajít. Podpořit Vás mohou pracovníci některé z bezplatných služeb pro uživatele návykových látek, kam můžete zajít a poradit se s nimi. Ti Vám mohou, kromě jiného, napsat doporučení k vyšetření a po dohodě k lékaři například i doprovodit.
I tak bude důležité, kromě každodenní sprchy a čistého prádla, abyste se převlékal, pokud to bude jen trochu možné, do čistého komplet, to znamená všechno oblečení, ideálně včetně bot.
S pracovníky služby se můžete poradit i o dalších věcech, možnostech bydlení, atd.
Ptáte se na nemoc, bylo by velmi vzácné, abyste byl po 10 letech, nejspíš intenzivního užívání pervitinu, zcela zdráv, navíc, už sama závislost je nemoc s větším úmrtnostním potenciálem, než rakovina...
Co to vzít z gruntu? Přemýšlel jste někdy o změně, léčbě závislosti, máte nějakou zkušenost?
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, najdete zde:
Drogový informačný portál a další:
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/
https://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
OZ Odyseus:
https://www.ozodyseus.sk/
Kontakty:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_contact&view=category&id=54&Itemid=57
Združenie Storm:
http://www.zdruzeniestorm.sk/
Anonymní narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, jestli Vám odpověď byla užitečná.
Držím palce, Amrit Sen.