Marihuana cesta do USA
Tibi
Zdravím, budem prvý krát cestovať do USA (ESTA)a bolo my povedané že pri vstupe do krajiny sa vykonavá odber moču.
Je možné že pri zisteni THC v moči ma môžu nepustit do krajiny ? Ako dlho je zistitelné thc v moči

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Tibi,
díky za dotaz.
Jaká je přesná procedura při vstupu do USA nevím. Určitě to najdete na internetu, například zde - https://www.cbp.gov/ . Určitě však neodavzdává vzorek moči k testování na THC každý, kdo vstupuje na území USA. To by asi nebylo technicky a kapacitně zvládnutelné. Vyloučit namátkové kontroly při podezření z akutní intoxikace však určitě nelze.
"THC se dá v těle detekovat poměrně dlouho, nicméně doba detekce se různí podle toho, z jakého vzorku (míněno tělní tekutiny - krve, moči) se test provádí. THC /resp. jeho metabolity/ se dá detekovat cca týden až čtrnáct dní ze vzorku krve, cca 1 až 30 dní ze vzorku moči (výjimečně déle). THC se dá detekovat i ze slin a potu. Z vlasů je detekce možná ještě déle, až několik měsíců ("záznam" o užití THC je v odrůstajících vlasech - pokud je ostříháte na minimum, těžko se po pár dnech či týdnech něco zjistí). Policie např. používá pro zjištění intoxikace drogou u řidičů slinné testy. Ovšem pokud jsou pozitivní, je potřeba ještě udělat konfirmační test, aby bylo prokázáno, že byl řidič v době zadržení akutně intoxikován (tedy je přítomen aktivní THC) a ne že jsou to pouze metabolity THC, které znamenají, že někdy v minulých dvou týdnech řidič marihuanu kouřil, ale není akutně pod vlivem drogy.
Doba, po kterou se dá THC zjistit, závisí především na předchozí intenzitě a délce užívání. Obecně platí, že pokud se jedná o denní pravidelné užívání, budou se doby detekce blížit horní hranici, pokud jde o jednorázové užití, tak spíše té spodní. U člověka, který "hulil" trávu denně po několik měsíců, budou testy z krve pozitivní 14 dní a testy z moči cca měsíc. U příležitostného kuřáka budou testy pozitivní cca týden (krev) a cca 14 dní (moč) po posledním užití. Pokud si někdo dal jen jediný experiment s trávou, tak budou testy pozitivní několik dní. Zcela obecně se dá říct, že po cca měsíci až dvou by organismus měl být prost THC." Bára Orlíková, SANANIM.
Že odpověď na vaši otázku není jednoduchá, se přesvědčte například zde - https://www.semena-marihuany.cz/cs/blog/403-marihuana-v-krvi-a-moci-jak-dlouho-bude-test-na-drogy-pozitivni .
Příjemný pobyt v Severní Americe
Jakub Chudomel