Doba zotavení
Varesak
Dobrý den, zajímalo by mě jak dlouho může trvat tělu, hlavně tedy mozku a centrální nervové soustavě než se dostanu do normálu po drogovém deliriu.
Brzy to bude 5 let co jsem zkusil první tvrdší drogu a to extázi, která mi příměla k dalšímu experimentování s drogami.
Za tu dobu jsem průběžně vyzkoušel vše možné, teda nikdy to nebylo takové, že bych tu drogu denně potřeboval, několikrát jsem si dal i delší jak měsíční pauzy od večírku, které jsem provozoval převážně o víkendech, ale většinou na nich padlo velké množství kokainu, když nebyl kokain a byla chuť, nebo jsem si ten stav chtěl trochu pripeprit, tak jsem zkoušel i různé všelijaké kombinace drog.
Za tu dobu 5 let jsem průběžně přibližně snědl:
100-200g kokainu, 200-400x extázi, 50-100g mdma, 10-20g speedu, 3-8g pervitinu, ještě v lehčí míře potom lsd, ketamin a 2cb a k tomu jsem vykouřil přibližně 500-1000g marihuany.
Poslední dobou směřuji svůj život trochu jiným směrem a zajímalo by mě tedy jak přibližně dlouho muže trvat než tohle všechno z mého těla dočista zmizí. Děkuji

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Varesáku,
díky za dotaz.
Vnímám jej spíše šířeji, ve více vrstvách. Pokusím se odpovědět.
První vrstva očisty je biochemická. Vyloučení účinné látky a jejich metabolitů z organizmu. Tedy přesně řečeno detoxifikaci, lze očekávat relativně rychle. Probíhá vždy znovu po každé dílčí intoxikaci. Z tohoto hlediska, tedy v této vrstvě, nelze uvažovat tak, že se v těle jednotlivé drogy po každém užití hromadí. Nikoli - vylučoval jste je průběžně, vždy bezprostředně po užití. Taková celková detoxifikace bývá relativně rychlá. V případě nepravidelného užívání obvykle v řádu dní, maximálně jednotek týdnů dle užitých drog.
Jiná vrstva spočívá v následujícím. V každé droze v rámci běžné distribuce jsou různé příměsy. Ty se do ní dostanou buď při výrobě, která nebývá vždy chemicky optimální, nebo během distribuce. Každý následující držitel drogy ji naředí další příměsí. K vám se dostane směs. A častěji, nežli čistá účinná látka drogy, tak v těle déle zůstávají právě ony příměsy. Jak dlouho nelze odhadovat. Bývají různé. Některé se možná zcela nevyloučí nikdy.
Dále. Stopové množství užité drogy se vždy ukládá v ochlupení, v nehtech, v kůži. Tedy - de facto, úplná očista od užiých drog spočívá i v ostříhání či odrůstu veškerého ochlupení a nehtů z období posledního užití drogy.
Poklud  je organizmus zdravý, spíše mladší, užité drogy byly relativně "čisté", intoxikace bez vážnějších kritických průběhů (nikoli tzv. horortripy), lze předpokládat, že se dokáže významně, dejme tomu že zcela regenerovat. To pokud nedošlo k trvalému /organickému/ poškození. Buď na úrovni neurologické, nebo psychologické.
Negativní důsledky užívání psychotropních látek mohou být i v další vrstvě - psychologické /kognitivně behaviorální/ a psychiatrické /tedy v oblasti duševních poruch/. I zde platí výše popsané. K úplné čistotě, chcete li úzdravě, lze dojít, pokud je důslwedek užívání reverzibilní. Nikoli však, dojde li k trvalému poškození psychiky.
Nestor světové /potažmo tak i české/ adiktologie - pan docent Skála pacientům v léčbě alkoholismu na dotaz, kdy tedy budou zdraví často dopovídal v tom smyslu, že " chlastal jste deset let, proč by měla úplná úzdrava trvat méně?". Jednak to znamená, že vzhledem k tomu, jaká jsme každý individualita, nelze stanovit obecnou normu. Dále také, že celková úzdrava, tedy jak v dotazu píšete: "...kdy tohle všechno z mého těla dočista zmizí", trvá významně déle, a spočívá ve více procesech, nežli jenom ve vyloučení účinné látky drogy z organizmu.
Blahopřeji vám k rozhodnutí vydat se jiným směrem. Nic rozumnějšího jste udělat nemohl. Hodně štěstí.
Jakub Chudomel