Čistota pervitinu
Tomi Noo
Dobrý den, chci se zeptat na pár otázek ohledně pervitinu.
Pokaždé mám pervitin, který je v krystalech a zabarven je do bíla. (Jednou nebo dvakrát jsem dostal žlutý a růžový pervitin.) Vždy mi účinkuje zhruba 8 a více hodin. Když si dám moc, tak i celý den a celou noc. Znamená to, že dostávám čistý pervitin vyráběný z efedrinu?
Když jsem měl od jiných zdrojů (taky krystalický, zabarven do bíla nebo do šeda), účinkoval mi pouze 3 hodiny. Znamená to, že tenhle pervitin byl vyroben z pseudoefedrinu?
Jinak hodně lidí, co zkusilo ode mě, řeklo, že tak dobrý perník nikdy neměli a že jim žádný neúčinkoval tak dlouhou dobu.
Předem děkuji za odpověď!

Odpověděl: Amrit Sen
Tomi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Možné to je, ale většina pervitinu, běžně u nás distribuovaného, je vyrobena z pseudoefedrinu a jedná se tedy zjednodušeně, o "pseudopervitin", který má, kromě "nájezdu", který bývá sice kratší, ale výraznější, krátkodobější a méně výrazné účinky, než "pravý" pervitin z efedrinu.
Možné je i to, že se z nejrůznějších důvodů mohla změnit, zvýšit Vaše vnímavost, i když tomu bývá daleko častěji naopak.
Vliv na účinky a odezvu drogy může mít například dostatek/nedostatek odpočinku, momentální zdravotní stav, kondice a rozpoložení i to, že se člověk dostatečně nají/nenají a dodržuje/zanedbává pitný režim.
Barva látky s "pravotočivostí", nebo "levotočivostí" (orientace molekulové vazby benzenového jádra zmiňovaných látek, které se sice liší, ale mají totožný chemický vzorec), nijak nesouvisí, pervitin zbarvují nečistoty a zbytky chemikálií z "výroby", někdy i látky, kterými distributoři pervitin ředí.
Stačí takto?
Buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.