pervitin
marie
Dobrý den,4 měsíce v kuse beru pervitin každý den.Alespoň 0,4 za den.Poslední týden jsem do toho začala ještě hulit.Už včera mi nebylo moc dobře ale dneska je mi hrozně zle.Zvracela jsem dokonce krev a mám horečku.Od včerejška jsem piko neměla.Mohlo by to mít nějakou spojitost?Děkuji,opravdu si nevím rady.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Marie,
spojitost tam dost pravděpodobně bude, byť tou poslední kapkou pro vás, vaše tělo a zdraví, mohlo být v tuhle chvíli třeba i nějaké jiné onemocnění. Jestli jste zvracela krev a máte horečku, rozhodně byste měla vyhledat lékaře a popravdě mu říct, jak na tom v tuhle chvíli jste, včetně užívání drog. Jedině tak může lékař zvolit další vhodný postup. Takto přes poradnu na dálku skutečně není možné vyhodnotit vážnost situace, ale samotný fakt, že jste zvracela krev, vnímám natolik závažně, že bych návštěvu lékaře, nebo i pohotovosti, neodkládala!
Píšete, že užíváte denně 0,4g pervitinu, do toho hulíte. Nepíšete nic o tom, jak vypadá zbytek vašeho života, co spaní, jídlo, pití, práce, rodina, vztahy, koníčky, přátelé apod. Nevím nic o tom, proč drogy takhle intenzivně poslední měsíce užíváte, co vás k nim přivedlo, co vás u nich drží a co byste potřebovala, aby vám bylo lépe a dovolila jste si uvažovat o tom, že by bylo možné se bez drog obejít. Budu ráda, když napíšete víc, třeba bychom společně našli nějakou cestu, jak by se vám alespoň částečně ulevilo.
Nebo byste se mohla obrátit na nejbližší kontaktní centrum - víte kde ho hledat? Pokud ne, napište, která větší města máte v dojezdové vzdálenosti, poslala bych vám kontakty. V kontaktním centru byste si mohla nezávazně (anonymně, diskrétně a zdarma) promluvit s pracovníkem, který má s podobnými situacemi zkušenosti, nesoudil by vás, ale vyslechl a mohl by vám pomoci hledat způsob, jak si tolik neubližovat, chránit své fyzické i duševní zdraví atd. Mám teď na mysli ne jen občasné pauzy, ale i způsob aplikace, vědět, co dělat, když je mi zle atd. Co vy na to?
Rozhodně zkuste být na sebe opatrnější. Zahráváte si se svým zdravím, i životem!
Budu ráda, když znovu napíšete.
Zdraví,
Gabriela Minařík.