pervitin a tehotenstvi
romi
Uzivala jsem pervitin cca 10 let . otěhotněla jsem a uzivat jsem přestala. V sedmym měsíci jsem přišla o holčičku. Důvod to byt nemusí proc umrela ale chci se zeptat na to jak dlouho bych měla být cista než to zkusíme znovu. Jde mi o to jak dlouho trvá než se me tělo od drog vycisti.brat drogy už nechci z důvodu že bych to nechtěla prozivat znova.myslite ze by jsme meli třeba dva, tři roky počkat než se me tělo vycisti

Odpověděl: Markéta Kordová
Romi, opět Vás zdravím.
Je mi moc líto co se Vám stalo, chápu, že to bylo a je těžké a nechcete to znovu prožívat.
Co byla příčina úmrtí neumím posoudit, užívání mohlo mít vliv, ale také vůbec nemuselo a příčina mohla být úplně jiná, nelze to takto posoudit, bohužel.
Co se týče vyčištění organismu, tak po dlouhodobém každodenním užívání se tělo vyčistí cca do měsíce, ale to není rozhodně vše.
V tomto případě, je samozřejmě nejvhodnější být od drog co nejdéle. Čím déle, tím lépe. Nejenom, že se organismus vyčistí a celkově zregeneruje, podstatná je i psychická stránka a odolnost. Ta dostává užíváním drog jaksi dost zabrat. Na to navazují sociální schopnosti, které mohou také pokulhávat, díky životu s drogou. Na což se zase nabalují další záležitosti, jak je pak daná osoba schopna obstát v životě celkově.
Tady nejde jen o to porodit zdravé dítě, bez toho, aby si během těhotenství nevytvořilo návyk na užívanou látku nebo aby nebyl plod konzumací poškozen. Jde také a to především, aby se dítě narodilo do připraveného prostředí, vytvořeného bezpečného zázemí a mělo rodiče, kteří budou schopni v rodičovské roli obstát. To není úplně snadné pro kohokoliv, i pro lidi, kteří problém s drogami nikdy neměli.
Proto bych doporučila nejdříve se dát celkově do pořádku. Užívat 10 let pervitin není zrovna krátká doba. Rozhodně nechci Vaše odhodlání nijak snižovat, ale přece jenom, život s drogami nijak zvlášť jednoduchý není, stejně tak není jednoduché se jich vzdát dlouhodobě či trvale.
Netuším, jak je na tom potencionální otec, zda je také uživatel (?). Zda máte kde bydlet, pravidelný příjem atd...
Také netuším, kde žijete. Pokud byste měla zájem toto vše více a konkrétněji probrat v osobním kontaktu (což bylo rozumné), mohla byste se (pokud jste z Prahy) obrátit na některé z našich zařízení a tam vše nezávisle konzultovat. Jde o bezplatné a nezávislé služby. Můžete se pouze přijít poradit a pak se dál svobodně rozhodnout, zda případně dalších služeb využijte či nikoliv.
Bylo by to pro Vás přijatelné?
Budu ráda, když se ještě ozvete, Markéta