Návrat?
J.
Dobrý den,
včera mě chytli v autě, byla jsem pozitivní na látku kokain. Bylo to 72 hodin od posledního užití. V moči byl také nález. Teď čekám na výsledky krve. Je možné, aby to bylo aktivní a řidičák mi nevrátili? Díky moc.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
díky za dotaz.
Kokain je v tomto směru poněkud ošemetný, vzhledem k tomu, že Nařízení vlády č. 41/2014 o stanovení jiných návykových látek a jejich limitních hodnot, při jejichž dosažení v krevním vzorku řidiče se řidič považuje za ovlivněného takovou návykovou látkou zmiňuje, jak kokain, tak i jeho metabolit benzoylekgonin. Pokud by se jednalo pouze o kokain, pak je asi nepravděpodobné, aby výsledky krve ještě splňovaly limit pro ovlivnění (tj. 25ng/ml kokainu), ale jak to bude ve vzorku s benzoylekgoninem je horší odhadnout (mimochodem ten má stejný limit, tj. 25ng/ml). Opravdu nejsem schopen s jistotou udělat závěr, bohužel budete muset počkat na výsledky toxikologických testů z krve.
Pokud budete potřebovat, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec