Tiky v obliceji - pervitin
Charley
Dobrý den,
můj přítel byl řadu let (asi 10) uživatel pervitinu. Teď je zhruba 2 roky čistý. Zůstaly mu ale typické tiky v obličeji (sykání a další). Chci se zeptat, za jak dlouho toto odezní nebo zda je to trvalý následek.
Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Charley,
díky za dotaz.
Bohužel odpověď není jednoduchá. Obvyklé je, že popsané příznaky postupně odeznívají. Nicméně jde o velmi individuální indispozici a nelze usuzovat, jakdlouho bude odeznívání trvat.
Pokud vás to ve vztahu trápí, nebo to příteli přináší nějaké problémy či potíže, doporučil bych vám obrátit se na lékaře. První otázkou bude, jak často, a kdy se zmíněné příznaky objevují, dále v jaké intenzitě. Formou různých vyšetření lze hledat příčinu projevů. Ty mohou být neurologického, či psychosomatického původu či v kombinaci a následně lze navrhnout vhodnou terapii.
Stačí takto?
Jakub Chudomel