Kamarádka začala brát drogy
LAZZY18
Dobrý den, chtěla byh se zeptat.. Moje kamarádka, s kterou se znám přes 10 let zkusila poprvé koks.. Od té doby si ho dala 2x a těší se na další.. Opravdu nevím jak ji mám pomoct a trápí mě to.
Mohla bych poprosit o radu?

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Lazzy,
díky za dotaz.
je to těžké sledovat, jak se blízká kamarádka dostává do průšvihu. Předpokládám, že jste jí svůj výrazně a srozumitelně odmítavý názor sdělila a k ničemu to nevedlo. Říká se "komu není rady, tomu není pomoci". Bohužel na to v podobných případech opravdu něco je.
Můžete kamarádce pohrozit, že to řeknete třeba jejím rodičům. Nebo ve škole, ve sportovním klubu. Asi se v tomto ani nemusíte moc cenzurovat. odmítavý postoj k drogám je správný, o tom není pochyb. Je však otázka, kdybyste jim to všem řekla, zda to může mít kýžený efekt. Možná se již o dalších experiemtnech jenom nedozvíte.
Často po prvních experimentech s drogami není žádný argument, ani síla, která by toho užovatele/uživatelku od opakování užití drogy odradila. Nechtějí vidět rizika a možné negativní důsledky.
Jak se chovat? Pokud nefungují prosby, výhrůžky, nabídky, jiné podněty, přestaňte se starat o kamarádku a myslete na sebe. Na své bezpečí. Vím, že se to lechce napíše, ale je to ona, kdo si vybrala drogy a tam s ní či za ní jít nemusíte.
Hodně štěstí
Jakub Chudomel