Brání drog
Lenq
Dobrý den chci se zeptat brala sem pervitin ne každý den jen příležitostně třeba v týdnu jednou někdy dvakrát,nikdy sem si drogu nekoupila jen když mi dala kámoška dala sem si.
Ale jednou když sem drogu měla v sobě tak 'i začalo bejt špatně, zvracela sem, tlak na prsou, svítání v krku, no prostě hrůza bála sem se zavolala sem si sanitku, ty řekli všechno je ok' samozřejmě našli mi v krkvi metafetamin, ale od té doby uplynulo asi osum měsíců já už nic neberu, ale stavy mám pořád,motaní hlavy, pocit že ne dýcham tlak na hrudi pocit že padám do kómatu, někdy je to lepší někdy horší myslíte že mi drogy vyvolali úzkostnou poruchu? Díky za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Lenq,
díky za dotaz.
Potíže, které popisujete, opakované užití pervitinu vyvolává. Můžete mít pocit, že máte nějaké somatické potíže; často s dechem, se srdcem, a podobně. Při lékařském vyšetření se somatické problémy nepotvrdí, nebo se dokonce vyloučí.
Vypadá to, že jde často spíše o psychické dopady užívání psychostimulační drogy. Pokud taková situace vznikne, je dobré podniknout některé kroky.
V první řadě se dalšího užití drogy vyhnout. Dlouhodobě. Jde totiž o signál zranitelnosti vaší psychiky, který je dobré vzít vážně. Další užití znamená další zátěž pro psychiku...
Také byste měla navštívit odborníka. Doporučuji vám například pražskou Adiktologickou ambulanci SANANIM. Všechny kontaktní informace najdete zde - http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html .
Bez osobní konzultace s odborníkem se nelze ani dohadovat, zda a k jakému poškození psychiky u vás možná došlo a co se s tím dá dělat. Většina takových stavů je zvratných. je to však podmíněno úplnou abstinencí od všech psychoaktivních látek.
Pokud je pro vás Praha daleko, napište, které krajské město máte v dosahu a můžu vám doporučit vhodné odborné zařízení.
Jakub Chudomel