Nepochopitelný zákon - odpověď
Franta57
Děkuji za odpověď. Ovšem některé významy typu farmakokinetika a ostatní slova tohoto typu mi bohužel nic neříkají. Znamená to, že nalizu třeba i po třech měsících, ale když se dostanu pod limit, tak to bude bez přestupku a bude mi vrácen řidičský průkaz?
A opravdu nechápu logiku ČR, chápu když je někdo zhuleny a řídí, to je neomluvitelne a na cestě nemá absolutně co dělat, ohrožuje jak sebe, tak hlavně ostatní účastníky provozu. Ale nechápu, kdyz je člověk ve střízlivem stavu, kdy není pod vlivem marihuany, tak jak může být ovlivněn,kdyz má smysly naprosto v pořádku.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
chápu, ono je to opravdu dost obtížné vysvětlovat takové odborné pojmy a fakta a ještě k tomu přes internetovou poradnu.
Trochu směšujete dvě ruzné věci. Jednak tu máme orientační slinné testy. Ty nic neříkají o ovlivnění - jsou jen jednodušše proveditelné a relativně dobře odrážejí skutečnost v krvi. Nelze z nich však říci, jestli je reaktivní (pozitivní) výsledek "lízacího" testu způsoben THC nebo jinými kanabinoidy, popř. jejich metabolity. Proto je vždy, pokud má jít o forenzní důsledek, nutné odebrat vzorek krve a podrobit jej analýze pomocí specifických metod, které jsou schopny jednotlivé kanabinoidy a jejich metabolity odlišit a nevíc změřit i jejich hladinu (předně samozřejmě hladinu THC). Pokud je hladina THC podle zmiňovaného Nařízení menší než 2ng/ml, nebyl řidič ovlivněn THC. A znovu říkám, že je v principu zcela jedno odkud se do krve THC dostalo...
Když to v podstatě přeženu a dotáhnu ad absurdum, tak jedinci jako JXD i pokud neužili THC (nehulili/nesnědli apod.) po delší dobu, jsou stále v intoxikaci, právě protože se uvolňuje THC z již zmiňovaných dep, a tudíž není ve "střízlivém stavu" (i když "nehulil"), je to pochopitelné?
Víte, nemyslím si, že po třech měsících totální abstinence byste ještě "nalízal", to už je opravdu dlouhá doba, pokud jste tedy dodržoval totální abstinenci od THC.
Stačí takto? Pokud budete potřebovat, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec