Test pozitivní nebo negativní
Jindra
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat. Dělala jsem dceři test na drogy a prví čarka byla dobře vyditelna a ta druhá slabá. Teď nevím jestli je test pozitivní nebo negativní. Děkuji Dcera měla v minulosti problémy s drogami. Chtěla jsem vědět jestli je vpořadku.

Odpověděl: Amrit Sen
Jindro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy i starost. Ještě než odpovím, víte, co si s výsledkem testu, který prokáže jen to, jestli dcera užila/neužila drogu v limitované době, kdy je test schopen užití zachytit, počít?
Často se setkáváme s tím, že rodiče vlastně nevědí...
Proto Vám doporučuji kontaktovat pracovníky nejbližšího zařízení, které poskytuje služby, odbornou podporu a poradenství rodičům uživatelů návykových látek a poradit se, co dál.
Znamená to zavolat do nejbližšího ambulantního programu - adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak s dcerou komunikovat a jak situaci řešit, co užitečného můžete pro dceru i sebe podniknout.
S testem, který jste použila, je to obdobné, jako s testem těhotenským, tedy, jedna čárka znamená negativní test, dvě čárky, byť je jedna z nich tenká, znamená pozitivní výsledek.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na odborné služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradně, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy a okolí, doporučuji Vám využít bezplatných služeb naší specializované poradny pro rodiče:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Pokud Vám telefon hned pracovníci nezvednou, mají právě klienta a zavolají Vám zpět v nejkratší možné době.
Přeji Vám i dceři vše dobré,
Amrit Sen.