Vstupni prohlidka
S.P
Dobry den.Chci se zeptat ohledne vstupni lekarske prohlidky,protoze jsem nastoupila do prace,tak zda se pri prohlidce z moci automaticky zjistuje i pritomnost drog a zda to pripadne lekar automaticky hlasi zamestnavateli?A kdy zamestnavatel muze pozadovat testy a zda je to pronej bezplatne k dispozici kdykoliv?

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den S.P.,
díky za dotaz.
Při vstupní prohlídce se testy na drogy automaticky nedělají. Vždy je to na základě výkonu konkrétní profese, u které je tento test u zaměstnavatele nastaven. Takových profesí je řada. Vždy by to však mělo být s vědomím testovaného zaměstnance.
Někteří zaměstnavatelé mají s uživateli nelegálních i legálních drog hluboké a špatné skušennosti. V takovém případě si často právo na nějaké testování zaměstnanců vymíní v pracovní smlouvě. Přečtěte si ji.
Jelikož jde o odborný právní dotaz, můžete se obrátit i na právní poradnu, kde můžete dotaz položit, nebo prohledat odpovědi na podobné dotazy - např zde - https://poradna.asociace.org/webova-poradna/?itemID=4061  .
Co chtěl zařídit váš šéf opravdu nevím (viz skrytá poznámka).
Když budete čistá, nemáte se čeho obávat...
Jakub Chudomel